خبرگزاری کار ایران

پزشکیان در جمع خبرنگاران:

حدود ۹۰ درصد وزرای پیشنهادی رای اعتماد می‌گیرند/ جامعه تمایل به تغییر مداوم مدیران دارد

asdasd
کد خبر : ۵۲۴۰۸۰

نائب رییس مجلس با بیان اینکه جامعه تمایل به تغییر مداوم مدیران دارد اما این وضعیت مشکل‌زا است، گفت: پیش‌بینی می‌شود ۸۰ تا ۹۰ درصد وزرای پیشنهادی رای اعتماد بگیرند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، مسعود پزشکیان در حاشیه نشست علنی مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران درباره میزان هماهنگی جهت‌گیری وزرای پیشنهادی با اهداف و شعارهای رییس جمهوری در انتخابات عنوان کرد: مشکل ما این است که مدیرانی برنامه‌محور نداریم و یا اینکه از ابتدا عادت به اجرای برنامه نداشته‌ایم.

او با اشاره به نحوه اجرای برنامه‌ توسعه‌ای سوم، چهارم و پنجم خاطرنشان کرد: این مسئله در برنامه‌های توسعه‌ای سوم، چهارم وپنجم قابل مشاهده است و علت اینکه مدیران برنامه‌ها را به خوبی عمل نمی‌کنند این است که آنها سلسله مراتب را طی نمی‌کنند و براساس تجربه انتخاب نمی‌شوند و بعضاً تجربه، مهارت، آگاهی و درک لازم را ندارند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: با این حال هنگامی که مدیران این دست از تجربیات را به دست می‌آورند جابجا می‌شوند و به خوبی از آنها استفاده نمی‌شود.

عضو فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: جامعه تمایل به تغییر مداوم مدیران دارد اما این وضعیت مشکل‌زا است.

او در پیش‌بینی میزان توفیق دولت و کسب رای اعتماد مجلس اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود ۸۰ تا ۹۰ درصد وزرای پیشنهادی رای اعتماد بگیرند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال دیگری درباره تیم اقتصادی دولت نیز گفت: تیم اقتصادی این دولت نسبت به دوره یازدهم تغییر چندانی ندارد و تنها آقایان نعمت‌زاده و طیب‌نیا تغییر کردند که آقای طیب‌نیا فردی باسابقه و علمی بود و به نظر می‌رسد حضورش در دولت به عینه تمام شد. بماند که علت این تغییر را باید از دولت بپرسیم.

او گفت: به طور کلی اگر تیم اقتصادی قبل معرفی می‌شد و نقاط ضعف اصلاح می‌شد بهتر از این بود که افرادی جدید انتخاب شوند و بعد از چهار سال بار دیگر بررسی کنیم که اشکالات در کجا بوده است.

پزشکیان خاطرنشان کرد: این رویکرد با این فرض انجام می‌شود که پیش‌فرضمان این است که برای حل مشکلات باید مدیران را تغییر دهیم. در حال حاضر در سطح منطقه‌ای و داخلی با مشکلاتی روبرو هستیم که برای حل آن باید با هماهنگی بیشتر اقدام کنیم و با دعوت از کارشناسان در جهت رفع مشکلات استفاده کنیم.

پزشکیان تاکید کرد: اگر چالش‌ها را اصلاح نکنیم طبیعتا موفق نخواهیم شد. این مسائل به مدیریت صحنه برمی‌گردد و اینکه چقدر مسئولان در راس قوا، حوزه‌های علمیه، روحانیت و دیگر ارگان‌ها مهارت مدیریت را داشته باشند تا جامعه را به افزایش وحدت و هماهنگی و مشارکت بیشتر تشویق کنند. هماهنگی‌ای که در حال حاضر وجود ندارد و صرفاً منتظریم یک نفر عیب بگیریم تا او را تخریب کنیم.

عضو فراکسیون امید مجلس یادآور شد: در مورد وضعیت اقتصادی اگر وزیر اقتصاد علامه هم باشد نمی‌تواند در محیط پرتنش برنامه‌های خود را پیش ببرد و اکنون این کار تیمی است که حرف آخر را می‌زند. تیم اقتصادی باید با هم هماهنگ باشند و مهم این است که این تیم تنها محدود به دولت نیست و متغیرهای سیاسی نیز در ‌آن موثر هستند.

او در پاسخ به سوالی در مورد لابی نمایندگان با وزرای پیشنهادی اعلام کرد: این مسئله اتفاق جدیدی نیست و بیش از بررسی صلاحیت‌ها همواره نمایندگان مسائلی درباره موضوعات مختلف مطرح می‌کنند و ابعاد مختلف را بررسی می‌کنند.

نائب رییس مجلس در پاسخ به سوال دیگری در مورد عدم معرفی وزیر پیشنهادی وزیر علوم تاکید کرد: بهتر بود که وزیر علوم هم معرفی می‌شد اما حالا که اینطور نشده نباید به چالش تبدیل می‌شود. مهم این است که کسانی که انتخاب می‌شوند سیاست‌های کلی و برنامه‌ها را اجرا کنند نه اینکه پس از آنکه برگزیده شدند کاری به کارشان نداشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز