خبرگزاری کار ایران

نماینده اصفهان در مخالفت با برنامه کابینه دوازدهم:

طرح استاد-شاگردی در دولت دهم با شکست مواجه شد

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۹۶۶

نماینده مردم اصفهان تاکید کرد: در دولت دهم چیزی به عنوان استاد شاگردی مطرح شد و با شکست روبرو شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، حسن کامران نماینده اصفهان در مخالف با کلیت برنامه وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم اظهار کرد: رییس‌جمهور طرح مهارت‌آموزی و کارورزی را از برنامه‌های وزیر کار دانستند. در دولت دهم چیزی به عنوان استاد شاگردی مطرح شد و با شکست روبرو شد بعد همان طرح را به اسم دیگری آوردند که دیوان عدالت آن را رد کرد اما امروز به اسم طرح مهارت‌آموزی آمده است.

او با تاکید بر امنیت شغلی گفت: ضرر این طرح این است که از کارگر بدون و بیمه امنیت شغلی استفاده می‌کنند و بعد از مدتی اخراج می‌شوند. تامین اجتماعی در دولت رشد ۵۰ درصدی داشته است، متاسفانه هر دولتی که روی کار می‌آید تامین اجتماعی حیات خلوت آن‌ بوده و معوقات آن‌ها پرداخت نشده است.

نماینده مردم اصفهان با اشاره به عدم پرداخت معوقات بیمه‌ها به بخش درمان تصریح کرد: ۴۵ ماه است که ۱۳ استان هزینه‌های درمان‌شان را از بیمه‌ها نگرفتند در حالی که این بودجه موجود بوده و در صندوق پول واریز شده است و به بانک سامان داده شده که بعد مفقود شد و وزیر باید پاسخگو باشد.

او خاطرنشان کرد: گفته می‌شود برای همسان‌سازی پول برنامه ششم را قانون کردیم اما هر بار که میان کارگران می‌رویم کارگران داد و فریاد می‌کنند که البته حق هم دارند.

کامران درباره وام‌های پرداخت شده به این سازمان گفت: معتقدم باید مشخص شود که چقدر وام گرفته شده که  ۶ هزار میلیارد تومان سود آن است در حالی که یکی از بحث‌های اشتغال سرمایه‌گذاری است. صندوق‌ها برای کارگران در نظر گرفته شده بود که در حال حاضر به کارمندان پرداخت می‌شود.

او با تاکید بر رعایت حقوق شهروندی گفت: متاسفانه وزارت کار با هیچ یک از نهادهای کار مشورت ندارد و آنها را در جلسات راه نمی‌دهد. سند ملی شایستگی کار نیز روی زمین مانده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز