خبرگزاری کار ایران

در تذکری مطرح شد؛

باید درباره کلیات کابینه رای‌گیری کنیم/ لاریجانی: در آیین‌نامه مجلس انجام رای‌گیری درباره کلیات کابینه پیش‌بینی نشده است

asdasd
کد خبر : ۵۲۳۸۸۷

رییس مجلس شورای اسلامی اعلام کرد که در ایین‌نامه داخلی مجلس انجام رای گیری درباره کلیات پیش بینی نشده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، هادی قوامی در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی و پیش از ورود به بحث اظهار نظر موافقان و مخالفان کلیت کابینه در تذکری با استناد به ماده ۲۰۶ آیین نامه داخلی اعلام کرد: قانونگذار قطعا کار عبث انجام نمی‌دهد و قاعده ما در مجلس این است که در مورد هر طرح و لایحه‌ای در صحن پس از کلیات طرح موضوع و با اظهارات مخالفان و موافقان درباره این کلیات رای گیری می‌شود و پس از آن وارد جزییات می‌شویم.

او با اشاره به تاکیدات قانونی در مورد نحوه اعطای رای اعتماد به وزرای پیشنهادی یادآور  شد: آنچنان که در آیین نامه مورد اشاره قرار گرفته باید در مورد کلیات هم رای گیری انجام شود واگر بنا بر این نبود قاعدتا باید رییس جمهوری صرفا نکاتی مقدماتی را مطرح می‌کردند و سپس وارد بحث جزییات می شد. و با توجه به اینکه پیش از سال ۶۸ نیز این چنین بود باید پس از بحث درباره کلیات کابینه رای گیری انجام شود وگرنه چه علتی داشت که تا این حد به این مساله بپردازیم.

علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر اعلام کرد: ما مقید به اجرای نص آیین نامه هستیم و در آیین نامه انجام رای گیری درباره کلیات پیش بینی نشده است و این طور نیست که هر گاه دلمان بخواهد رای گیری کنیم.

او با تاکید برصحت این دیدگاه دررابطه با طرح‌ها و لوایح عادی خاطرنشان کرد: با این حال بررسی کلیات کابینه بدون رای گیری کار عبثی نیست چرا که در این بخش درباره نقشه راه و کلیات برنامه دولت صحبت می کنیم و سپس وارد بحث در مورد تک تک وزراء می شویم.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با این حساب ابتدا رییس جمهور صحبت می کند سپس موافقان و مخالفان و در ادامه وارد بحث بررسی صلاحیت هر یک از وزراء می شویم.

لاریجانی در پایان خاطرنشان کرد: آیین نامه در این رابطه صراحت دارد و بنا بر آیین نامه رای گیری برای کلیات امکان پذیر نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز