خبرگزاری کار ایران

حجتی در جلسه فراکسیون تولید و اشتغال:

هیچ تولیدکننده‌ای آسیب‌پذیرتر از کشاورزی نیست/ صادرات آبزیان به روسیه در حال انجام است/ در صنایع تبدیلی سیب‌زمینی و پیاز مشکل داریم

asdasd
کد خبر : ۵۲۲۶۲۴

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، گفت: یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب در مصرف کشت خیار و گوجه صرفه‌جویی داشته‌ایم.

به‌گزارش ایلنا، محمود حجتی پیش از ظهر امروز در فراکسیون تولید و اشتغال حضور یافت و درباره برنامه‌های خود برای حضور در کابینه دولت دوازدهم گفت: بخش کشاورزی را نمی‌توان در اقتصاد کشور رها کرد و انتظار پایندگی و زایش از آن داشت.

هیچ تولیدکننده‌ای آسیب‌پذیرتر از بخش کشاورزی نیست

او با بیان اینکه هیچ تولیدکننده‌ای آسیب‌پذیرتر از بخش کشاورزی نیست، اظهار داشت: تولیدکنندگان کشاورزی با موجود زنده در ارتباط هستند و عوامل مختلف بر آن اثرگذار و سرمایه آن در برابر این حملات رها شده است.

تولید محصول با نرخ سود پایین صرفه اقتصادی ندارد

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تولید محصول با نرخ سود پایین صرفه اقتصادی ندارد، تصریح کرد: بسیار تلاش کرده‌ایم ارزان‌ترین تسهیلات را در کشاورزی داشته باشیم، محصوات تولیدی باید با نمونه خارجی توان رقابت‌پذیری داشته باشد، همیشه سرمایه به سمتی می‌رود که بازگشت داشته باشد.

وضعیت‌مان در بهره‌وری از آب قابل قبول نیست

حجتی با تاکید بر اینکه طبق گزارش‌های موسسات آب و خاک راندمان در مصرف آب از ۳۸ درصد به ۴۸ درصد رسیده است، خاطرنشان کرد: در بهره‌وری از آب وضعیت ما قابل قبول نیست اما شتاب خوبی داشته و تنها به واسطه سیستم‌های آبیاری این مسئله امکان‌پذیر نیست از بذر تا نشاء کاری در این مورد اثرگذار است.

نشاء کاری در محصولات کشاورزی را باید روزبه‌روز افزایش دهیم

او برای حضور در کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه نشاء کاری در محصولات کشاورزی را باید روزبه‌روز افزایش دهیم، ابراز داشت: ذرت را با دو آب کمتر توانسته‌ایم به مرحله برداشت برسانیم، مصرف آب در تولید هندوانه کمتر از ذرت نیست، یک زمانی ۱۸ تن هندوانه در هکتار تولید می‌کردیم که اکنون این میزان به ۸۰ تن در هکتار رسیده است.

بالاترین نرخ بهره‌وری آب را داشته‌ایم

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی با بیان اینکه ۷۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در کشورهای مختلف تحت کشت کشاورزان ایرانی قرار گرفته است، عنوان کرد: بالاترین نرخ بهره‌وری آب را داشته‌ایم. به همین منظور بحث کشت سیفی‌جات و سبزی‌جات را در گلخانه مطرح کردیم و از مجلس درخواست ممنوعیت کاشت خیار و گوجه را دادیم تا این محصولات نیز در گلخانه تولید شوند که مجلس موافقت نکرد.

یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب در مصرف کشت خیار و گوجه صرفه‌جویی داشته‌ایم

حجتی با تاکید بر اینکه یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون مترمکعب در مصرف کشت خیار و گوجه صرفه‌جویی داشته‌ایم، یادآور شد: در دهه ۸۰ با یک متر مکعب آب ۲۰۰ گرم شکر تولید می‌کردیم.

به پای زنجیره تولید ایستاده‌ایم

او با اشاره به اینکه به پای زنجیره تولید ایستاده‌ایم، بیان کرد: اگر مشکلی وجود دارد باید توسط کشاورزان آن را حل کنیم و در این خصوص باید کشاورزی‌ها را به واسطه تعاونی‌ها به شخصیت حقوقی تبدیل کنیم.

برای صادرات به روسیه زیرساخت‌های لازم را نداشته‌ایم

وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه با روسیه نمی‌توانیم معامله انجام دهیم زیرا برای صادرات به روسیه زیرساخت‌های لازم را نداشته‌ایم، گفت: ما کشت گوجه خارج از فصل را داشته‌ایم اما کسی وجود ندارد که این محصول را جمع‌آوری کند و طبق جدول درخواستی روسیه صادر کند، اما صادرات آبزیان به روسیه به خوبی در حال انجام است.

حجتی کابینه دولت دوازدهم افزود: در صنایع تبدیلی سیب‌زمینی و پیاز مشکل داریم. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز