خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگران خباز:

دستمزد خبازان ثابت مانده است/با افزایش قیمت نان؛ کارگران متضرر می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۵۱۷۲۴۰

یک فعال صنفی کارگران خباز با انتقاد از ثابت ماندن مزد خبازان می‌گوید: فعالان صنفی خبازان بارها اعلام کرده‌اند که با افزایش قیمت نان مخالفند.

یدالله صمدی (فعال صنفی کارگران خباز) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در ارتباط با شایعاتی که درباره افزایش قیمت نان منتشر شده، گفت: در روزهای گذشته خیلی‌ها از افزایش قیمت نان سخن گفته‌اند؛ حتی پیش از این، رئیس اتحادیه نان‌های حجیم و نیمه‌حجیم ایران نیز موضوع گران شدن قیمت نان را مطرح کرده؛ ادعای این مقام کارفرمایی این است که هزینه‌های تمام شده نان ازجمله دستمزد کارگران افزایش داشته که این ادعا صحیح نیست.

وی با بیان اینکه دستمزد خبازان کشور از آذر ماه 93 تغییر نکرده، افزود: در سالهای گذشته به عنوان کارگران نانوا بارها اعلام کردیم که با افزایش قیمت نان مخالف هستیم.

دبیر انجمن صنفی خبازان سنندج در تشریح جزییات این مطلب گفت: به دلایل متعدد با افزایش قیمت نان مخالفیم؛ اول از همه اینکه چون قدرت خرید مردم و دستمزدبگیران پایین است، افزایش قیمت نان به فقر  بیشتر می‌انجامد و درنهایت کلِ طبقه کارگر متضرر می‌شود.

صمدی ادامه داد: دلیل دیگر ما خبازان برای مخالفت این است که از آنجا که دستمزد کارگران نانوا در سراسر کشور، کارمزدی است؛ وقتی قیمت نان بالا برود، تعداد نان‌های خریداری شده توسط هر خانوار ایرانی کم می‌شود و درنتیجه دستمزد نهایی خبازان هم به تبع آن کاهش می‌یابد. بنابراین منوط کردن افزایش مزدی خبازان به افزایش قیمت نان نه به نفع مردم است و نه به نفع خبازان؛ در این میان فقط کارفرماها هستند که از گران شدن نان سود می‌برند.

صمدی در پایان اظهار داشت: این وظیفه دولت و مجموعه وزارت کار است که به فکر کارگران نانوایی‌ها باشند و برنامه‌ای منطقی و حساب شده برای افزایش دستمزد این کارگران داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز