خبرگزاری کار ایران

دادستان مرکز استان آذربایجان غربی:

قلع و قمع دو واحد ساختمان ویلایی و بازگشت ۱۴ هزار متر مربع اراضی دولتی به بیت‌المال

asdasd
کد خبر : ۵۱۲۰۸۷

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان آذربایجان غربی از قلع و قمع دو واحد ساختمان ویلایی مجلل در ارتفاعات مشرف به دریاچه سد شهرچایی ارومیه و بازگشت بیش از ۱۴ هزار متر مربع از زمین‌های منابع طبیعی و اراضی دولتی به بیت المال خبر داد.

به گزارش ایلنا، مصطفی حبیبی دادستان ارومیه گفت: این دو واحد ساختمان ویلایی مجلل به بهانه احداث خانه کارگری اما توسط یک پزشک زنان و زایمان در بالای قله مشرف به دریاچه سد شهرچایی احداث شده و در واقع نوعی کوه خواری بوده است.

دادستان ارومیه افزود: نامبرده در حالی که مجوز ۷۰ متر مربع تغییر کاربری زمین زراعی بین سال‌های ۸۹ تا ۹۲ مجوز داشته اما تا میزان ۱۴ هزار و ۲۴۴ متر مربع از زمین‌های منابع طبیعی و اراضی دولتی را به صورت غیر قانونی تصرف کرده و به آن افزوده و بدون مجوز ساختمان‌ها را بر روی اراضی احداث کرده است.

وی تاکید کرد: مطابق نظر اداره کل محیط زیست استان و سایر مسئولان استانی، احداث این ساختمان‌ها در اراضی مشرف به سدی که آب شرب شهر ارومیه از آن تامین می‌شود بهداشت عمومی مردم را نیز تهدید می‌کرد و لذا نظر به تمام این جهات با شکایت اداره جهاد کشاورزی و منابع طبیعی ارومیه و تایید شورای حفظ حقوق بیت المال مستحدثات مذکور با نظارت دادستانی قلع و قمع شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز