خبرگزاری کار ایران

پیش از ظهر امروز اتفاق افتاد؛

تجمع جمعی از کارکنان مترو تهران برای مطالبات مزدی/ پرسنل بهای بی‌تدبیرها را می‌پردازند

asdasd
کد خبر : ۵۰۱۷۲۹

جمعی از کارکنان شرکت بهره برداری مترو تهران از ساعت ۱۱ صبح امروز ( یکشنبه /۲۸ خرداد) با تجمع در ساختمان مرکزی این شرکت در چهارراه کالج به عدم پرداخت معوقات مزدی، مشکلات بیمه‌ای، بد حسابی صندوق‌های حمایتی و نبود تشکل کارگری مستقل اعتراض کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا،‌ حدود ۲۰۰ نفر  از کارکنان عملیاتی، ستادی و اداری شرکت بهره برداری مترو تهران از ساعت ۱۱ صبح امروز در ساختمان مرکزی این شرکت در چهارراه کالج تجمع اعتراضی برگزار کردند.

علت برپایی این تجمع صنفی نارضایتی جمعیت ۸ هزار نفری کارکنان مترو تهران از بابت عدم پرداخت معوقات مزدی، مشکلات بیمه‌ای، بد حسابی صندوق‌های حمایتی و  نبود تشکل کارگری مستقل در این سازمان عنوان شده است.

 کارکنان شرکت مترو با اشاره به اینکه تعداد کارکنان مترو در زمان مدیریت فعلی از ۳۵۰۰ نفر به ۱۰ هزار نفر افزایش یافته است، گفتند: افزایش بی حساب و کتاب‌ها استخدام‌ها در بازه زمانی که از سال ۱۳۸۹ آغاز و تا به امروز ادامه داشته، موجب شده است که متروی تهران نتواند معوقات مزدی کارکنان این شرکت را پرداخت کند چنانچه هم اکنون هر کدام از ما بین ۳ تا ۴ میلیون تومان معوقات مزدی داریم.

آنها با اشاره به تمدید نشدن دفترچه بیمه‌های تامین اجتماعی در هفته‌های اخیر گفتند که با وجود کسر حق بیمه سهم کارگر این مبالغ گه گاه به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز نمی‌شود و سازمان تامین اجتماعی علی رغم قانون دفترجه بیمه‌ها را تمدید نمی‌کند.

در عین حال پرسنل متروی تهران همچنین از سال ۱۳۸۹  با مشکلاتی در خصوص خدمات بیمه‌های تکمیلی مواجه هستند و با وجود اینکه در این مدت به صورت مستمر مبالغی از دستمزدهایشان بابت هزینه بیمه تکمیلی کسر شده است اما هیچ وجهی به حساب شرکت بیمه‌ای مربوطه واریز نشده است.

علاوه بر پرداخت نشدن مطالبات مزدی و مشکلات بیمه‌ای کارکنان شرکت متروی تهران تاکید دارند که هر ماه مبالغی از حقوق آنها از بابت واریز به صندوق ذخیره شهرداری و صندوق مسکن کسر شده است که گویا این مبالغ به حساب این صندوق‌های حمایتی واریز نشده است و با توجه به اینکه این مسئله از ابتدای دهه ۹۰ آغار شده در حال حاضر ارزش مجموع این مبالغ رقم قابل توجهی است.

به گفته معترضین در این رابطه تکلیف سودهایی که به این سپرده تعلق گرفته مشخص نیست و مدیران شرکت مترو در این خصوص پاسخگو نیستند.

نبود تشکل مستقل کارگری در راس شرکت مترو یکی دیگر از مواردی است که گویا کارکنان شرکت مترو به آن اعتراض دارند چرا که به گفته معترضین مدیریت این مجموعه «به هیچ عنوان» اجازه  تشکیل یک تشکل مستقل کارگری را نمی دهد.

علاوه بر این موارد معترضین تاکید دارند که استخدام‌های بی‌ضابطه و رابطه‌ای در  شرکت بهره برداری مترو تهران دردسر آفرین شده است و هم اکنون افرادی در مترو استخدام می‌شوند که هیچ ارتباط و سابقه‌ای با مسئولیت های فعلی ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز