خبرگزاری کار ایران

مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته

asdasd
کد خبر : ۴۹۳۱۱۷

ابراز نگرانی رئیس‌ پیشین کمیسیون اروپا از سیاست آمریکا در قبال عربستان و ایران، افزایش شمار شهدا و بازداشت‌شدگان بحرین، اظهارات وزیر خارجه عربستان در خصوص یمن و ایران، افزایش سطح هشدار امنیتی در انگلیس، محکومیت اقدام رژیم آل‌خلیفه توسط حزب‌الله، کشته شدن هشت مزدور سعودی، بازداشت عضو جمعیت الوفاق بحرین توسط رژیم آل‌خلیفه، ورود رئیس‌جمهوری آمریکا به رم، پاکسازی مناطقی در سوریه از حضور داعش، اعزام صدها نیروی ویژه آمریکا به افغانستان و محکوم کردن حمله تروریستی منچستر توسط دبیر کل سازمان ملل از مهمترین رویدادهای جهان در ۱۲ ساعت گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش ایلنا, «رومانو پرودی» رئیس سابق کمیسیون اتحادیه اروپا از سیاست خارجی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در راستای از سرگیری مسابقه تسلیحاتی و حمایت از عربستان سعودی علیه ایران ابراز نگرانی کرد و منزوی کردن تهران را اشتباه خواند. 

- درپی حمله نیروهای امنیتی رژیم آل‌خلیفه به منطقه الدراز دست‌کم پنج شهروند بحرینی به شهادت رسیده وده‌ها نفر دیگر نیز زخمی شدند. آمار بازداشت شدگان نیز به ۲۸۶ نفر رسید.

- «عادل الجبیر» وزیر امور خارجه عربستان با ابراز خرسندی از پشتیبانی کاخ سفید از عملیات نظامی ائتلاف عربی به ‏رهبری عربستان علیه یمن اعلام کرد کشورش مانع از آن خواهد شد که ایران در یمن نقشی داشته باشد.‏ 

- «ترزا می» نخست وزیر انگلیس شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد که به دنبال حمله مرگبار تروریستی در شهر منچستر، سطح هشدار امنیتی در کشور به بالاترین حد افزایش یافته است. 

- حزب الله لبنان با صدور بیانیه‌ای حمله به تحصن کنندگان در منزل آیت‌الله شیخ «عیسی قاسم» عالم برجسته بحرینی را محکوم کرد. 

- نیروهای یمنی در حمله به استان‌های «مارب» در مرکز و «الجوف» در شمال این کشور هشت مزدور سعودی را کشتند. 

- نیروهای امنیتی رژیم آل‌خلیفه، یکی از اعضای دبیرخانه جمعیت اسلامی «الوفاق» را بازداشت کردند. 

- «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا برای دیدار با پاپ «فرانسیس» رهبر مذهبی کاتولیک‌ها و همچنین مقام های ایتالیایی وارد فرودگاه بین المللی «لئوناردو داوینچی» در شهر رم شد. 

- ارتش سوریه مناطق گسترده‌ای از شمال شرق دمشق تا جنوب شرق حمص به طول یک‌هزار کیلومتر را از حضور عناصر گروه تروریستی داعش پاک‌سازی کرد. 

- یک مقام رسمی وزارت دفاع آمریکا گفت که پنتاگون در نظر دارد صدها نیروی ویژه این کشور را برای آموزش نیروهای افغان و تقویت کارایی‌های نظامی آنها در مقابله با طالبان به افغانستان اعزام کند. 

- «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد روز گذشته -سه شنبه- با محکوم کردن حمله تروریستی در شهر منچستر در شمال انگلیس گفت: باید با همدیگر در برابر خشونت بایستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز