خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد انتخابات مازندران:

سهم بانوان مازندران در انتخابات نسبت به کشور بسیار کم است

asdasd
کد خبر : ۴۷۱۹۱۷

دبیر ستاد انتخابات مازندران گفت: با توجه به فارغ التحصیلان زیادی که در قشر بانوان استان داریم توصیه می شود حضور پررنگ تری در انتخابات داشته باشند چرا که سهم بانوان در انتخابات نسبت به کشور بسیار کم است.

به گزارش ایلنا، جعفر قمی اویلی با حضور در ستاد اجرایی خدمات سفر مازندران در ساری اظهار داشت: تاکنون پنج هزار و 565 نفر برای عضویت در پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان نام نویسی کردند که 10 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: تا ساعت 10 چهارم فروردین ماه 4هزار و 656 نفر در حوزه روستایی و 900نفر در حوزه شهری برای پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت نام کرده اند.

دبیر ستاد انتخابات مازندران افزود: 5 هزار و 278 نفر معادل ۹۵ درصد داوطلبان را مردان و 278 نفر معادل پنج درصد از داوطلبان انتخابات شوراها را زنان تشکیل می دهند که بیشترین میانگین سنی بین 35 تا 40 سال بوده است.

 قمی ادامه داد:  تاکنون بیشترین میزان تحصیلات نامزدهای ثبت نام شده  لیسانس و داوطلبانی که سواد خواندن و نوشتن دارند بوده است .

وی با بیان اینکه ،  13 هزار و 769 نفر عضو اصلی و علی البدل در نظر گرفته شده است، گفت: 4 هزار و 115 شعب اخذ رای در استان وجود دارد که نسبت به دوره گذشته 330 شعب افزایش داشته ایم.

قمی با اعلام اینکه تعداد اعضای شورای شهر نسبت به دوره قبل کاهش 24 نفره داشته است ،افزود: تاکنون بالاترین ثبت نام شده در شورای شهر و روستا 81 سال و کمترین 25 سال بوده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین ثبت نام شده ها در شهرهای آمل و سلمانشهر بوده است، گفت: با توجه به فارغ التحصیلان زیادی که در قشر بانوان استان داریم توصیه می شود حضور پررنگ تری در انتخابات داشته باشند چرا که سهم بانوان در انتخابات نسبت به کشور بسیار کم است.

قمی به حضور نخبگان در انتخابات شوراها تاکید کرد و ادامه داد: توصیه می شود نخبگان در این دوره از انتخابات حضور بیشتری داشته باشند.

دبیر ستاد انتخابات مازندران گفت: ثبت نام کاندیداها همه روزه از ساعت 8 صبح تا 16 بعداظهر ادامه دارد ضمن اینکه پایان مهلت ثبت نام تا پایان ساعت اداری روز ششم فروردین ماه است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز