خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرودگاه های خراسان رضوی:

جا‌به‌جایی 54 هزار مسافر داخلی و خارجی در روزهای برفی فرودگاه مشهد

asdasd
کد خبر : ۴۶۲۰۲۶

مدیر کل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی گفت: در طول سه روز بارش شدید برف در فرودگاه بین‌المللی مشهد بیش از 54 هزار مسافر داخلی و خارجی جابه‌جا شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد باقر قاسم‌زاده در نشست‌خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: علی رغم بارش برف در روز جمعه هفته گذشته عوامل فرودگاه  اقدام به پاکسازی باند پرواز و پارکینگ های هواپیماها کرده و شرایط پرواز برای هواپیماها مهیا شد و نزدیک  106 پرواز داخلی و خارجی انجام د.

قاسم‌زاده تصریح کرد: از ساعت 24 روز جمعه و بامداد شنبه بارش برف بسیار شدت گرفت  به طوری که پروازها لغو شد و پاکسازی باند توسط عوامل فرودگاه تا ساعت 2 بامداد ادامه یافت.

وی با بیان اینکه فرودگاه به غیر از مبادی ورودی و خروجی باندها پروازی  در پارکینگ ها نیزاقدام به پاکسازی کرده، افزود: در طول این مدت 2 باند به طول 4 هزار متر و به عرض 60 متر و همچنین محل توقف 37 هواپیما سه مرتبه پاکسازی شده که در مجموع 840 هزار مترمربع برف روبی شده است.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان‌رضوی اضافه کرد: صبح روز شنبه اطلاعیه هوانوردی مبنی بر باز بودن باند فرودگاه مشهد منتشر شد که به رغم بارش برف شدید حدود 100 پرواز و در روز یکشنبه نیز 170 پرواز از فرودگاه مشهدانجام گرفت و در سه روز برفی  مجموعا حدود 376 پرواز داخلی و خارجی صورت پذیرفته است.

وی با اشاره به اینکه در سه روز گذشته 193 پروازبا حدود 25 هزار مسافر ابطال شد ، عنوان کرد: با رایزنی انجام گرفته یکهزار و 100 نفر از مسافران 6 پرواز لغو شده از طریق سیستم های دیگر حمل و نقل جابه جا شدند.

قاسم زاده یادآور شد: وظیفه مدیریت فرودگاه ارائه تسهیلات و خدمات به مسافران، کنترل ترافیک هوایی، نشست و برخاست پروازها، نگهداشتن سیستم های گرمایشی و ناوبری ، پاکسازی و باز نگه داشتن باند پرواز در صورت بارش برف و باران است و این وظیفه شرکت های هواپیمایی است که مسولیت جابجای مسافران و فروش بلیط رت بر عهده دارند واز زمان ورود مسافراین مسولیت  آغاز می شود . وی تاکید کرد:  رسیدگی به مسائلی از قبیل تاخیر پرواز، آماده نبودن هواپیما برای پرواز و سوار یا پیاده کردن مسافر در حوزه اختیارات فرودگاه نیست.

وی درباره پرواز شنبه شب شرکت ماهان گفت: پاکسازی و یخ‌زدایی هواپیمای این شرکت با 450 مسافر توسط شرکت پشتیبان به دلیل پهن پیکر بودن هواپیما بیش از 2 ساعت به طول انجامید واز آنجا که یخ زدایی بیشتر از زمان استاندارد طول کشیده بود، خلبان انجام پرواز را ایمن ندانست و حاضر به پرواز نشد و من نیز به شرکت هواپیمایی ماهان پیشنهاد کردم مسافران پیاده شوند لذا 60 نفر از هواپیما پیاده شدند.

قاسم‌زاده عنوان کرد: اداره کل فرودگاه‌های خراسان رضوی از این پس در مواجهه با شرکت‌های هواپیمایی به صورت حاکمیتی عمل می‌کند و به هیچ شرکتی اجازه نمی‌دهد مسافر را بیش از یک ساعت در فرودگاه معطل نگه دارد و همچنین شرکت‌های هواپیمایی موظف هستند ابتدا از انجام پرواز خود اطمینان حاصل کنند و سپس از فرودگاه تقاضای گیت نمایند.

وی درباره اقدامات اداره کل فرودگاه‌های استان عنوان کرد: طی 2 سال گذشته با تفکیک پایانه پرواز داخلی از پایانه پرواز خارجی ظرفیت مسافری فرودگاه مشهد افزایش یافت به طوری که از 6 میلیون و 800 هزار مسافر در سال تا پایان سال جاری به 10 میلیون مسافر در سال خواهد رسید.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان رضوی افزود: تغییر جهت باند فرودگاه به سوی سرخس از یک‌سو و به سوی محور شهید کلانتری از سوی دیگر، احداث پایانه پرواز خارجی در 40 هزار متر مربع زمین، توسعه پایانه پرواز داخلی به میزان 60 هزار مترمربع، محوطه سازی مقابل پایانه داخلی فرودگاه و توقفگاه چند طبقه، ایجاد مسیر ورودی و خروجی دوم فرودگاه مشهد از جمله این پروژه های در دست اجرا است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز