خبرگزاری کار ایران

دبیر کارگروه گردشگری انجم ملی زنان کارآفرین

باید ظرفیت های کارآفرینی گردشگری را احیا کرد

asdasd
کد خبر : ۴۵۹۸۸۹

احسانی گفت:متاسفانه اصولا در کشور ما گردشگری موضوع سهل الوصول، غیر علمی و صرفا تفریحی انگاشته میشود و به طور کلی فعالیت های این حوزه طبق اصول توسعه پایدار پیش نمی رود.ب

همایش انجمن ملی زنان کارآٰرین امروز برگزار می شود و 5 کارگروه گزارشات خود را به مدعوین ارائه خواهند داد.

 کارگروه صنایع دستی به ریاست افسانه احسانی یکی از آنها است که در زیر نظرات و فعالیت های یکساله آنها تشریح شده است

خانم احسانی  شما در  کدام کارگروه هستید. و کمی از همایش امسال و تفاوتش با همایش های پیشین انجمن برای ما بفرمایید. و اینکه چه انتظاری از همایش به عنوان دبیر آن دارید؟

از دیدگاه من که در حوزه صنایع دستی و گردشگری فعالیت میکنم،  تفاوت این همایش با همایش های قبلی انجمن این هست که اینبار با یک نگاه تازه علاوه بر اینکه نیم نگاهی به دستاوردهای همایش های قبلی خواهیم داشت، با گام های رو به جلو می خواهیم به این مهم برسیم که چگونه میتوانیم بین گروه گردشگری و صنایع دستی و موضوعات مرتبط در 4 حوزه دیگر این نشست، تعامل داشته باشیم. در واقع این همایش پیش درآمدی است بر ورود به موضوع ارتباط بین رشته های مختلف و نگاه چند بعدی از دریچه اکوسیستم کارآفرینی.

متاسفانه اصولا در کشور ما گردشگری موضوع سهل الوصول، غیر علمی و صرفا تفریحی انگاشته میشود و به طور کلی  فعالیت های این حوزه طبق اصول توسعه پایدار پیش نمی رود.به طور مثال حوزه های مختلف به حوزه گردشگری و صنایع دستی ورود پیدا میکنند و بدون توجه به موضوع ظرفیت سازی و توان افزایی و نیازهای واقعی مناطق، تنها با هدف کارآفرینی برای رفع نیازهای اقتصادی گردشگری را راه اندازی می کنندو به نیازهای فرهنگی، اجتماعیو زیست محیطی کمتر توجه می کنند. ما این فرصت را در سیزدهمین همایش ملی زنان کارآفرین به فال نیک میگیریم تا در کنار گروه های مختلف با محورهای متنوع بتوانیم به یک نگاه جامع تری برسیم و به اصول گردشگری پایدار و اکوتوریسم پایبند باشیم.

در چند ماه اخیر، طی جلسات مختلف و تعامل با فعالان این حوزه، به جمع بندی هایی با افراد فعال و اثرگذار در بخش دولتی،کارشناسی، دانشگاه و پژوهش و...رسیدیم آنچه برای اکثر فعالین این حوزه به عنوان یکی از دغدغه ها مطرح شد نیاز به هم افزایی سه حوزه مرتبط میراث، صنایع دستی، گردشگری و البته حوزه های محیط زیست بود. بعد از جلسات متمادی با گفتگو و تعامل میان اعضای کارگروه ها، تا حدی به این ادبیات مشترک رسیدیم ولی در این مسیر راه طولانی در پیش داریم. این همایشتنها قسمتی از بسترهای مورد نیاز را فراهم میکند.

 انتظارم به عنوان مدیرکارگروه گردشگری و صنایع دستی،از این همایش این هست که درانتهای همایش بیانیه چند بعدی و کاملی داشته باشیم که البته با حضور دوستان توانمندی مانند خانم ها صابر، محتشمی و رهایی عزیزویک تیم همراه به خروجی های خوبی خواهیم رسید. همچنین امیدوارم قادر باشیم دستاوردهای این نشست را  درسطوح مختلف جامعه به خصوص در سطح تصمیم گیران و تصمیم سازان نهادینه سازیم.

در پایان از همه همکاران خوبم به ویژه سرکارخانم مهری شاه مرادی دبیر کارگروه تشکر می کنم

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز