خبرگزاری کار ایران

آغاز ششمین دوسالانه دامون‌فر و افتتاح چند نمایشگاه در پایان اولین ماهِ زمستان

آثار هنری هنرمندان تجسمی را در گالری‌ها، فرهنگسراها و نگارخانه‌های گوشه و کنار تهران را در آخرین هفته از دیماه مرور می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایشگاه‌های متنوعی از هنرهای تجسمی در گالری‌ها، فرهنگسراها و مراکز هنری تهران برای علاقه‌مندان برای هنردوستان برگزار شده است.

گالری فردا

نمایشگاه آثار نقاشی اصغر کفشچیان‌مقدم (هنرمند و مدرس دانشگاه) و شاگردانش با عنوان «پیک. آن جوانان» گشایش می‌یابد.

 این نمایشگاه که در آن 23 اثر از این هنرمند و شاگردانش به نمایش درآمده است از 24 تا 30 دیماه در گالری فردا به آدرس؛ خیابان کریمخان زند، زیر پل کریمخان، خیابان حسینی، کوچه اعرابی ۶، شماره ۲، واحد ۲ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

گالری لاله

«یادداشت‌های کنار مانده» عنوان نمایشگاه گروهی با حضور ۱۷ هنرمند است. در این نمایشگاه آثاری در قالب پیش‌طرح‌ها، نقاشی یا نمونه مطالعات و ایده‌ای تصویری هنرمندان برای شکل‌گیری ویدئوآرت یا فتوآرت به‌نمایش درخواهد آمد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه تا 29 دیماه به نگارخانه «لاله» واقع در خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، جنب هتل لاله مراجعه کنند.

فرهنگسرای ارسباران

«هوای شهرم را آبی کشیدم» عنوان دومین نمایشگاه نقاشی کودکان کار است که همزمان با روز «هوای پاک» در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

‎این نمایشگاه ۲۹ دی‌ماه همزمان با روز هوای پاک از ساعت ۱۷ تا ۲۰ در فرهنگسرای ارسباران برگزار خواهد شد.

گالری شکوه

«نگاره‌های بارون» عنوان نمایشگاه نقش‌مایه‌های روی سفال و چوب حاصل کار دو هنرمند از «گروه آفرینش‌های هنری بارون» است.

این نمایشگاه تا 29 دیماه در گالری شکوه به آدرس؛ خیابان فرمانیه، بلوار اندرزگو، کوچه سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، شماره ۱۹ ادامه دارد.

گالری ثالث

نمایشگاه ماسک - مجسمه‌های علی کوره‌چیان با عنوان «به بهانه چشمانت» در گالری ثالث برگزار می‌شود.

 این نمایشگاه روز جمعه، ۲۴ دی‌ماه در گالری «ثالث» واقع در خیابان کریمخان، بین ایرانشهر و ماهشهر، شماره ۱۴۸ افتتاح می‌شود و تا ششم بهمن میزبان علاقه‌مندان است.

گالری پردیس ملت

نمایشگاه ششمین دوسالانه نقاشی «دامون‌فر»، ویژه جوانان زیر ۲۵ سال با نمایش ۱۲۱ نقاشی از ۹۲ هنرمند در دو بخش اصلی و جنبی در گالری پردیس ملت افتتاح می‌شود.

این نمایشگاه در گالری پردیس ملت تا چهارم بهمن ادامه خواهد داشت.

پلتفرم ۲۸

گالری «پلتفرم ۲۸» میزبان دومین پروژه خود با عنوان DNAted است که در آن، مخاطبان با نحوه ساخت یک چیدمان مشارکتی آشنا می‌شوند. این اثر هنری توسط چاپگرهای سه‌بعدی‌ساز، مجسمه‌ای را ارائه می‌دهد که کاملا تحت تأثیر توالی منحصربه‌فردی از ساختار DNA شکل می‌گیرد.

علاقه‌مندان می‌توانند تا اول بهمن‌ماه به این گالری واقع در میدان هفت تیر، خیابان مفتح جنوبی، بعد از تقاطع سمیه، کوچه بور بور، خیابان خاقانی، نبش بن‌بست روشن‌منش، شماره ۲۸ مراجعه کنند.

کد خبر : ۴۴۷۲۴۰