خبرگزاری کار ایران

گزارش خبرنگار ایلنا از حال و هوای مراسم تشییع پیکر آیت‌الله هاشمی

با حضور تدریجی نمازگزاران و متراکم‌تر شدن صفوف آن‌ها در شبستان مراسم عزاداری با قرائت قرآن، نوحه‌خوانی همراهی جمعیت حاضر با شعار یاحسین آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، از نخستین ساعات بامداد امروز شرکت‌کنندگان در صف بازرسی بدنی برای ورود به صحن شبستان نماز جمعه در محوطه دانشگاه تهران مقابل درب‌های ورودی دانشگاه تجمع کرده بودند. در اصلی دانشگاه به ورود آقایان و در خیابان شانزده آذر به ورود خانم‌ها اختصاص یافته بود.

حوالی ساعت ۸ صبح و هنگامی که نمازگزاران در صف اتوبوس‌های درنظر گرفته شده برای تحویل وسایل حضور داشتند؛ اعلام شد نمازگزاران می‌توانند بدون تحویل گوشی‌های همراه وارد محوطه دانشگاه بشوند.

حوالی ساعت ۸ و ۱۰ دقیقه داخل محوطه دانشگاه، صف‌های متعددی از نمازگزاران برای ورود به صحن اقامه نماز تشکیل شده و عوامل انتظامات مستقر در صحن دانشگاه به تدریج جمعیت را از طریق راهروهایی که در ‌‌‌نهایت به داخل شبستان منتهی می‌شد؛ هدایت می‌کردند.

پیش از ورود به صحن شبستان؛ نمازگزاران برای آخرین بار به نوبت مورد بازرسی بدنی قرار می‌گرفتند. ماموران بازرسی از ورود هرگونه پوس‌تر یا تابلو نوشته و حتی کاغذ سفید به داخل جلوگیری می‌کردند و در نتیجه حجم قابل ملاحظه‌ای پوسترهایی که به مناسبت همین مراسم میان نمازگزاران توزیع شده بود درکنار ایستگاه بازرسی تلنبار شده بود.

حوالی ساعت ۸و ۳۰ دقیقه بامداد به تدریج صحن شبستان از حضور نمازگزاران پر شد. مردم از گروه‌های مختلف اجتماعی حضور داشتند. پیر و جوان، روحانی، کارکنان نیروهای مسلح و.... و در میان آن‌ها چهره‌هایی مانند حسین کمالی وزیر کار و امور اجتماعی دولت‌های هاشمی رفسنجانی نیز حضور داشت.

با حضور تدریجی نمازگزاران و متراکم‌تر شدن صفوف آن‌ها در شبستان مراسم عزاداری با قرائت قرآن، نوحه‌خوانی همراهی جمعیت حاضر با شعار یاحسین آغاز شد.

حوالی ساعت ۹ و۵۰دقیقه و نزدیک شدن به زمان اقامه نماز میت به امامت رهبر انقلاب، شعار این همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده از سوی نمازگزاران سرداده شد.

همزمان با شروع مراسم نماز میت برای آخرین بار درهای شبستان به روی جمعیت حاضر در دانشگاه باز شد و انبوهی از جمعیت به صفوف نمازگزاران پیوستند.

پس از اقامه نماز و یادآوری مسیر تشییع پیکر از سوی مجری مراسم، نمازگزاران برای خروج بار دیگر به سمت در اصلی دانشگاه هدایت شدند.

جمعیت در آستانه ورود به خیابان دانشگاه لحظه به لحظه متراکم‌تر می‌شد و شعار عزا عزاست امروز روز عزاست امروز یاور رهبر ما پیش خداست امروز، سر داده شد.

کد خبر : ۴۴۶۷۴۱