خبرگزاری کار ایران

مصرف استامینوفن کدئین دار ممکن است روی کاهش دید فرد تاثیر بگذارد

یک داروساز با اشاره به بایدها و نبایدهای استفاده از قرص سرماخوردگی گفت: مصرف استامینوفن کدئین دار ممکن است روی کاهش دید فرد تاثیر بگذارد.

به گزارش ایلنا، نوشین محمد حسینی در برنامه رادیو سلامت با اشاره به موضوع بایدها و نبایدهای مصرف قرص‌های استامینوفن افزود: اگر فردی تا 3 روز استامینوفن مصرف کرد و سردردش بهتر نشد و دلیل سردرد را ندانست باید به پزشک مراجعه کند.

وی با اشاره به تفاوت‌های استامینوفن کدئین دار با نوع ساده آن ادامه داد: ما در علم داروسازی، اصطلاحی داریم به نام سی نرژیسم یا هم افزایی برخی داروها یک تاثیر خودشان دارند و در کنار داروی دیگر اثرشان بیشتر می‌شود.

محمد حسینی بیان کرد: به طور نمونه استامینوفن ساده 325 میلی گرم یک اثر درمانی دارد وقتی به آن 10 میلی گرم کدئین اضافه شود اثر اون 325 میلی گرم بسیار زیاد می‌شود؛ و اگر ما بر اثر بیشتر استامینوفن نیاز داریم؛ اما نخواهیم از دوز بیشتر استامینوفن به علت سمیت کبدی استفاده کنیم، در این موارد از استامینوفن کدئین دار استفاده می‌کنیم و این در هنگام دردهای شدیدتر استفاده می‌شود.

محمد حسینی ادامه داد: استامینوفن کدئین دار ممکن است روی دید فرد، رانندگی کردن، کار با دستگاه‌های دقیق، اثر گذار باشد. مصرف بی‌رویه و بدون حساب آن ممکن است وابستگی ایجاد کند.

کد خبر : ۴۳۳۶۳۴