خبرگزاری کار ایران

رحیمی جهان‌آبادی در غرفه ایلنا:

مجلس در ایجاد توازن در خصوص وظایف نظارتی و تقنینی ناتوان بوده است

نماینده اصلاح‌طلب مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس توازن درستی درمورد نقش نظارتی و قانون‌گذاری خود اعمال نکرده و باید بجای این‌که تمام وقت خود را صرف قانون‌گذاری کند، باید نیمی از زمان خود را به بعد نظارتی تخصیص دهد.

جلیل رحیمی جهان‌آبادی در حاشیه بازدید از غرفه ایلنا در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا، با تاکید بر لزوم تعریف از قانون اعلام کرد: باید توجه کنیم که هر مصوبه‌ای قانون نیست؛ ممکن است هر دستورالعملی را قانون تعریف کنید که این درست نیست.

او گفت: بنابر قانون اساسی، نهاد قانون‌گذار مجلس شورای اسلامی است و در مواردی نیز قانون به مجمع تشخیص مصحلت نظام اجازه قانون‌گذاری داده است.

نماینده اصلاح‌طلب مردم تربت جام در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس به نظر می‌رسد مجلس باید با ورود به بحث جلوگیری از نهادهای موازی قانون‌گذاری مانع از انباشت قانون شود.

عضو فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: متاسفانه کشور ما از انباشت و تورم قانون رنج می‌برد؛ بیش از ۱۱ هزار قانون در کشور داریم که حدود ۲ هزار قانون از این میان کاربردی و باقی قوانین زائد است.

رحیمی جهان‌آبادی خاطرنشان کرد: نکته دیگر است که مجلس توازن درستی در مورد نقش نظارتی و قانون‌گذاری خود اعمال نکرده و باید بجای این‌که تمام وقت خود را صرف قانون‌گذاری کند، نیمی از زمان و فعالیت خود را به بعد نظارتی تخصیص دهد.

کد خبر : ۴۲۶۶۳۸