خبرگزاری کار ایران

رادفر تاکید کرد:

هدف از بازرسی و ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها مچ‌گیری نیست

asdasd
کد خبر : ۴۲۱۸۷۶

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی از دستگاه‌های استانی خواست در اجرای برنامه‌های حقوق شهروندی و حجاب و عفاف جدیت کافی را داشته باشند.

به گزارش ایلنا آذربایجان غربی، علیرضا رادفر در پنجمین جلسه ستاد استانی صیانت از حریم امنیت عمومی در دو حوزه حقوق شهروندی و حجاب و عفاف که با حضور دبیر و اعضای این ستاد در سالن جلسات شهید نیکخواه استانداری برگزار شد، تاکید کرد: از مدیران دستگاه‌های استانی انتظار می‌رود برای اجرای برنامه‌های حجاب و عفاف و رعایت حقوق شهروندی در دستگاه متبوع اهتمام و جدیت کافی را داشته باشند.

وی همچنین بر ضرورت نظارت بر مساله حجاب و عفاف در بخش خصوصی تاکید و خاطرنشان کرد: آموزش و توجیه بخش خصوصی برای رعایت حجاب و عفاف الزامی است و در این زمینه لازم است نظارت‌های لازم توسط دستگاه‌های ذیربط صورت گیرد.

معاون استاندار با بیان اینکه مساله حجاب و عفاف فقط مختص بانوان نیست، افزود: حجاب و عفاف که جزو آموزه‌های دینی و اعتقادی جامعه ماست فقط شامل بانوان نمی‌شود بلکه آقایان نیز مشمول رعایت این موضوع هستند؛ برای مثال در ادارات دولتی پوشش بانوان و همچنین آقایان باید منطبق بر هنجارها و ارزش‌های دینی و اعتقادی باشد.

رادفر با بیان اینکه رسیدن به نقطه هدف و نقطه ایده آل در طرح‌ها و برنامه‌های تعیین شده نیازمند تلاش، اهتمام و برنامه‌ریزی دقیق است، افزود: دستیابی و رسیدن به نقطه مطلوب در یک زمان کوتاه محقق نمی‌شود بلکه باید برای تحقق این اهداف، برنامه‌ریزی بلندمدت داشت و طوری عمل کرد که حداقل امروزمان بهتر از دیروز باشد.

وی ادامه داد: شناخت وضعیت موجود و احصاء نقاط ضعف و قوت نیز از دیگر مواردی است که برای پیشبرد برنامه‌ها و اجرای موفق سیاست‌ها باید مدنظر باشد؛ برای مثال در همین حوزه حجاب و عفاف و حقوق شهروندی باید دستگاه‌ها نقاط ضعف و همچنین نقاط قوت خود را پایش کنند تا در ادامه مسیر بتوانند نقاط قوت را تقویت و کمبودها و کاستی ها را نیز رفع کنند.

هدف از بازرسی و ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها مچ‌گیری نیست

معاون استاندار اضافه کرد: در همین راستا هدف ما از بازرسی و ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها در مساله صیانت از حریم امنیت عمومی در حوزه‌های حجاب و عفاف و حقوق شهروندی، به هیچ‌وجه مچ‌گیری نیست بلکه می‌خواهیم با کمک کارشناسان دستگاه‌ها، موانع اجرای برنامه‌های حقوق شهروندی و حجاب و عفاف در آن دستگاه، احصاء و برطرف شود.

رادفر در پایان نیز از دستگاه‌ها خواست شماره تماس یا هر نوع سامانه ارتباطی که برای رسیدگی به شکایات، انتقادات و پیشنهادات مردمی در نظر گرفته‌اند را فعال‌تر سازند و بر عملکرد آن نیز نظارت کافی داشته باشند  تا شهروندان به سهولت بتوانند ضمن تماس با دستگاه مورد نظر، موارد و مسائل خود را مطرح کنند.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هم در این جلسه اظهار داشت: در سال‌جاری در جلسه ستاد مرکزی صیانت از حریم امنیت عمومی و همچنین در جلسه شورای اجتماعی کشور مقرر و تاکید شد که عملکرد دستگاه‌هایی که بیشترین مراجعات مردمی را دارند در اولویت ارزیابی قرار گرفته و نقاط ضعف و قوت آنها شناسایی و موانع و مشکلات موجود رفع شود.

هوشنگ عطاپور افزود: گزارش اقدامات استان طی سه سال اخیر در زمینه حقوق شهروندی نیز به معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری ارسال شده و در تلاش هستیم در همین راستا دومین جلسه حقوق شهروندی را با حضور روسا و دبیران کمیته‌ها در اسرع وقت برگزار و نتایج و مصوبات آن را نیز به معاونت حقوقی ریاست جمهوری ارسال کنیم.

اجرای طرح تکریم ارباب رجوع در سطح استان از دیگر مواردی بود که عطاپور به آن اشاره و خاطرنشان کرد: با تاکید استاندار محترم و با پیگیری‌های معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری، ضرورت اجرای طرح تکریم ارباب رجوع به دستگاه‌های استانی ابلاغ شده و در ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها در پایان سال‌جاری نیز این موضوع لحاظ خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: از مدیران دستگاه‌های استانی خواسته بودیم که چهار یا پنج شاخص درباره حقوق شهروندی مرتبط با دستگاه خود را احصاء و به دبیرخانه ستاد استانی صیانت از حریم امنیت عمومی ارسال کنند که تاکنون تعدادی از دستگاه‌ها اقدامات لازم را در این خصوص انجام داده‌اند و از مابقی دستگاه‌ها نیز درخواست داریم در اسرع وقت این موضوع را در دستور کار قرار دهند.

عطاپور به برگزاری جلسات ستاد مناسب سازی در استان نیز اشاره کرد و گفت: در سال‌جاری تاکنون 4 جلسه ستاد مناسب‌سازی برگزار شده و همچنین 6 مورد بازرسی از دستگاه‌ها و بیمارستان‌ها درباره اقدامات مناسب سازی انجام گرفته؛ تمام این اقدامات با هدف تامین حقوق شهروندی بویژه برای افراد معلول و دچار معلولیت‌های جسمی و حرکتی است.

وی افزود: از دستگاه‌ها و فرمانداری‌هایی که عملکرد موفقی در اجرای برنامه‌های مناسب‌سازی داشته‌اند طی مراسمی تجلیل خواهد شد.

در این جلسه همچنین نماینده دانشگاه علوم پزشکی استان گزارش عملکرد این دانشگاه در دو حوزه حقوق شهروندی و حجاب و عفاف را ارائه کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز