خبرگزاری کار ایران

امین‌زاده در بازدید از دانشکده کارآفرینی:

دانش آموختگان، کارآفرینی را به فضایل شهروندی آراسته کنند

دستیار رییس جمهور در امور حقوق شهروندی از مدیران دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران خواست تا ضمن شناسایی و معرفی شاخص‌های استاندارد کارآفرین موفق و قوانین مزاحم رونق کسب و کار، دانش آموختگان کارآفرینی را به فضایل شهروندی نیز آراسته کنند.

به گزارش ایلنا،‌ الهام امین‌زاده روز چهارشنبه در دیدار با رییس، مدیران و اساتید دانشکده کارآفرینی، این دانشکده را یکی از مفید‌ترین و ارزشمند‌ترین مراکز علمی و آموزشی کشور توصیف کرد.

دستیار رییس جمهور در امور حقوق شهروندی گفت: علوم مدیریت، اقتصاد و حقوق در عرصه کارآفرینی حرف اول را می‌زنند و تلفیق صحیح آن‌ها تاثیر تلاش‌ها برای کارآفرینی را ارتقا می‌دهد.

امین‌زاده با تاکید بر لزوم تلاش برای ارتقای سطح امنیت شغلی و به ویژه امنیت کارآفرینی افزود: باید بخش دولتی را بیش از پیش با حقوق بخش خصوصی و اهمیت و لزوم رعایت و تامین این حقوق آشنا کنیم.

دستیار رییس جمهور در امور حقوق شهروندی اظهار داشت: باید قوانین مزاحم کسب و کار را با کمک خود بخش خصوصی شناسایی کرد. فعالان بخش خصوصی باید آموزشهای لازم برای چگونگی مواجهه با این قوانین را فرا بگیرند و راهکارهای پیشنهادی آن‌ها برای رفع این موانع قطعا جزو بهترین و کاربردی‌ترین راه حل‌ها برای رفع این مشکلات است.

امین‌زاده با تاکید بر لزوم آموزش فضایل شهروندی به دانش آموختگان کارآفرینی تصریح کرد: کارآفرینان باید به فضایلی چون صداقت، پرهیز از نگاه منفعت طلبی شخصی و ملاک قرار دادن منافع جمعی و عمومی مجهز شوند.

دستیار رییس جمهور در امور حقوق شهروندی خاطرنشان کرد: ارزش قایل شدن برای کارآفرینان ریسک پذیر بسیار مهم و باعث ترغیب و تشویق دیگر کارآفرینان برای ورود به عرصه‌های جدید و تجربه نشده کارآفرینی خواهد بود.

امین‌زاده با اشاره به اینکه یکی از وظایف محوله به دستیار امور حقوق شهروندی از سوی رییس جمهوری نظارت بر حسن اجرای حقوق شهروندی است، گفت: در همین راستا با کمک سازمان استاندارد در حال تدوین شاخص‌های استاندارد برای صنوف و مشاغل مختلف هستیم تا امکان احصای کیفیت و کمیت رعایت حقوق شهروندی در عملکرد آن‌ها مقدور شود و در این راستا دست یاری به سوی دانشکده کارآفرینی نیز دراز می‌کنیم.

دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران اولین در نوع خود در کشورهای منطقه خاورمیانه و شمال آفریقاست که در سال ۱۳۸۶ از گروه به دانشکده ارتقا یافته است.

تربیت دانشجویان کارآفرین، مربیان کارآفرین و پژوهشگران کارآفرینی اهداف سه گانه این دانشکده هستند که به گفته دکتر زالی رییس دانشکده، برنامه‌های آموزشی آن در ۱۵ دانشگاه دیگر کشور نیز ارائه می‌شود.

۲۲. ۵ درصد دانش آموختگان این دانشکده مشغول کارآفرینی شده‌اند که یکی از بهترین آمار در عرصه ارائه آموزشهای کاربردی است.

کد خبر : ۴۱۷۱۹۰