خبرگزاری کار ایران

رسانه‌های غربی خبر داند؛

تشکیل کمپین حمایت از توافق هسته‌ای در آمریکا

رسانه‌های غربی از فعالیت‌های انتخاباتی گروه جی‌استریت در حمایت از توافق هسته‌ای در برخی ایالت های آمریکا خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از پولیتیکو، جی‌استریت -گروهی در آمریکا که برای پایان دادن صلح‌آمیز به مناقشه‌های اسرائیل و فلسطین فعالیت می‌کند- ۵۰۰ هزار دلار برای حمایت از کاندیداهای کنگره‌ که از توافق هسته‌ای ایران حمایت می‌کنند، سرمایه‌گذاری کرده‌ است.

بر اساس گزارش‌هایی که از طرف این سازمان منتشر شده، این ستاد انتخاباتی در دو ایالت خاکستری (ایالت‌هایی در آمریکا که رای آن‌ها به کاندیداهای احزاب مشخص نیست و کاندیداهای انتخاباتی در این کشور عمده تلاش‌شان را بر روی جلب آرای رای دهندگان این ایالت‌ها صرف می‌شود) آغاز به کار خواهد کرد.

جی‌استریت گفته این ستاد به دنبال اطمینان از این است که کاندیداهای سنا و خانه نمایندگان حامی توافق هسته‌ای باشند و اینکه دیپلماسی را به عنوان یکی از سیاست‌های اولیه در نظر بگیریم.

این کمپین شامل تبلیغات تلویزیونی و اینترنتی به علاوه پست مستقیم و نظرسنجی است و بخشی از تلاش‌های چند جانبه برای تمرکز بر رقابت‌های مجلس سناست که قرار است کاندیدا‌ها به جهت حمایتشان از توافق هسته‌ای مورد هجمه واقع شوند.

به گزارش پولیتیکو این سازمان از توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهان حمایت کرد و آن را برای اسراییل و آمریکا خوب می‌داند. چیزی که بنیامین نتانیاهو به شدت با آن مخالف است.

«جرمی بن امی» رییس سازمان «جی‌استریت» روز چهارشنبه با سفیر سابق روسیه، اسرائیل و اردن در آمریکا تلفنی صحبت کرده است و آن‌ها را در جریان جزییات این کمپین قرار داده است.

به گزارش ایلنا، اسوشیتدپرس اوایل سال در گزارشی از وجود گروهی به نام بلوشرس یا گروه موسوم به «گروه پژواک» در جریان مذاکرات هسته‌ای ایران و شش قدرت بزرگ جهان خبر داد که توسط کاخ سفید از توافق هسته‌ای حمایت می‌کردند. در میان رسانه‌ها نام «جی استریت» نیز دیده می‌شد که ۵۷۶ هزار و ۵۰۰ دلار دریافت کرده بود.

کد خبر : ۴۱۶۷۵۸