خبرگزاری کار ایران

رییس ستادکل نیروهای مسلح:

ماموریت‌ نیروهای مسلح در بحرانی‌ترین منطقه جهان با تهدیدها مقابله می‌کنند

رییس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد که در استفاده از فرصت ها در داخل و خارج از کشور وضعیت خوبی داشتیم.

به گزارش  ایلنا، سردار سرلشکر محمد باقری در مراسم جشنواره مالک اشتر که به مناسبت تقدیر و معرفی فرماندهان برتر نیروهای مسلح برگزار شد، اظهار کرد: امنیت کشور در سایه نیروهای مسلح امروز یکی از نعمت‌های بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی در ادامه افزود: گرامی می‌داریم سالروز عملیات ثامن الائمه (ع) و یاد شهدای این عملیات بزرگ را  و روز فرماندهان که در تقویم به مناسبت شهادت سرداران اسلام، فلاحی، فکوری، نامجو، کلاهدوز و جهان‌آرا در سال ۱۳۶۰ که در سانحه هوایی به فیض شهادت نائل شدند، نامگذاری شد و همواره نامشان در تاریخ این ملت ماندگار خواهد بود، و هم‌چنین نقش شهیدان بزرگ مدافع حرم که سال‌ها و دهه ها بعد از دفاع مقدس همچون همان دوران دفاع مقدس سراز پا نشناختند و نمی‌شناسند و به جبهه‌های جدید دفاع از حریم حرم ائمه علیهم السلام برای پایداری و مقاومت در برابر استکبار جهانی و صهیونیست می‌شتابند و از هیچ تلاشی تا بذل جان فروگذاری نمی‌کنند.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در این جشنواره با اشاره به تحولات منطقه افزود:  با نگاهی به تحولات منطقه که اتفاق افتاده به راحتی می‌توانیم به نقش نیروهای مسلح در امنیت کشور پی ببریم. علت ناکامی و شکست ارتش عراق در برابر جمعیت اندک تروریست‌های داعش در سقوط شهر موصل غافلگیر شدن ارتش عراق در برابر این تهاجم بودو این درشرایطی بود که ارتش عراق به تجهیزات روز آمریکایی مجهز بودند و سازماندهی و آموزش لازم را دیده بودند. هم‌چنین اتفاقاتی که در کشور سوریه افتاد و تروریست های داعش توانستند وارد خاک سوریه شوند. اما به حمدلله با فراز و نشیب های بزرگی که در سال ۱۳۹۴ داشتیم افتخار داریم که در کنار نیروهای مسلحی قرار داریم که ماموریت‌های دفاع و امنیت کشور اسلامی‌مان را چه در داخل کشور و چه در مرزها و چه در فراتر از مرزها با تمام توان دنبال کردند.

وی ادامه داد: اگر ماموریت‌هایی که نیروهای مسلح با موفقیت در سال ۱۳۹۴ اجرا کردند حتی بخواهیم بشماریم، فهرستی طولانی را خواهیم داشت اما حاصل این تلاش‌ها به لطف پروردگار همین امنیت و آرامشی است که در کشور  وجود دارد. ما در بحرانی‌ترین منطقه جهان و در معرض شدیدترین و متنوع ترین تهدیدها از جانب آمریکای جنایتکار، صهیونیستها، متحدان مرتجع آنها در منطقه، تروریست‌های تکفیری و آسیب‌های اجتماعی و مشکلات داخلی برای ماموریت نیروی انتظامی و دیگر نیروهای مسلح هستیم اما بحمدالله نیروهای مسلح توانسته‌اند با این تهدیدها مقابله کنند و ماموریت‌هایشان را به نحو احسن انجام دهند.

باقری در پایان خاطرنشان کرد: هم‌چنین در استفاده از فرصت‌ها در داخل و خارج از کشور وضعیت خوبی داشتیم و موفقیت به دست آمده است اما هیچگاه به وضعیت موجود نبایستی راضی باشیم و حتما بر اساس تلاش جهادی و استعانت از پروردگار  خواهیم توانست که سال به سال در جایگاه بهتری در اجرای ماموریت‌هایمان قرار داشته باشیم و پیروز و سربلند باشیم.

کد خبر : ۴۱۴۶۰۸