خبرگزاری کار ایران

حجت الاسلام علم‌الهدی در نمازجمعه مشهد:

مدافعان حرم جلوی جنگ را گرفتند نه دولت اصلاحات و یازدهم

خطیب نماز جمعه مشهد گفت: ما با برجام و مذاکره جلوی جنگ را نگرفتیم، بلکه با این قهرمانان مدافع حرم جلوی جنگ را گرفتیم. اگر صد تا برجام دیگر هم امضا می‌شد اما این مدافعان نبودند، امروز داعش و عمال آمریکا وسط این کشور بودند و با وضع ذلت‌باری ما را نابود می‌کردند.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام سید احمد علم‌الهدی در خطبه دوم نماز جمعه امروز مشهد با اشاره به رویداد مباهله گفت:‌ در جریان مباهله، تمام کفر مسیحیت یک طرف قرار گرفت و تمام اسلام یک طرف. وقتی که همه اسلام در برابر همه کفر قرار گرفت، آن‌چه بارز شد و ظهور و تجلی کرد، صلابت و اقتدار اسلام بود.

خطیب نماز جمعه مشهد با بیان اینکه امروز در حقیقت روز مباهله اسلام بوده چرا که همه کفر در برابر همه اسلام قرار گرفته است، اظهار کرد: تمام کفر بسیج شده تا اسلام را از روی کره زمین براندازی کند. اگر ما توانستیم در این نظام، در جبهه‌گیری خودمان با کفر همه اسلام را مقابل همه کفر قرار دهیم، اینجاست که صلابت و اقتدار ما چشم کفر را پر می‌کند و بازدارنده کفر خواهد شد منتهی این ما هستیم که بایستی همه اسلام را مقابل همه کفر قرار بدهیم.

وی ادامه داد:‌ اگر ما در این تقابل با کفر، همه اسلام را مقابل کفر قرار ندادیم؛ مشغول تساهل و تسامح با کفر شدیم؛ ارزش‌های دین را به خاطر برخی از تساهلات زیر پا گذاشتیم؛ حدود الهی را به خاطر برخی از تسامحات صرف نظر کردیم؛ در مقابله با کفر به جای این‌که صلابت اسلام چشم کفر را پر کند، صلابت کفر چشم ما را پر کرد و ما حساب کردیم برای این‌که بخواهیم زندگی کنیم، باید با کفر دست دهیم؛ با کفر معامله کنیم؛ با کفر و استکبار مذاکره کنیم؛ سر یک میز بنشینیم و با آن‌ها تعامل داشته باشیم؛ آمدیم خط سیاست خارجی مان را بر اساس توسعه تعامل با کفر قرار دادیم، اولین شکست برای ماست و ما هستیم که شکست می‌خوریم.

علم‌الهدی با تاکید بر اینکه در کوچک‌ترین مسأله‌ای هم نباید با کفر تعامل کرد، گفت: اگر با هر خیالات و پندار غلطی سر میز با کفار بنشینیم و هرچه جلوی‌مان گذاشتند، امضا کنیم و هر نوع قرارداد و برنامه‌ای را با هر شرایطی به عنوان این‌که می‌خواهیم در این مملکت زندگی کنیم، مسلما ما شکست می‌خوریم و نابود می‌شویم.

وی ادامه داد:‌ اما وقتی که بنا شد یک جوان از زندگی‌اش، زن و بچه‌اش، از پدر و مادر، از خانه و سامانش دست بکشد، می‌رود در کویر عراق و شام یا می رود در کنار دریای مدیترانه با سرسخت‌ترین دشمنان خدا که عامل استکبارند، مرد و مردانه می‌ایستد و تا مرز شهادت و جان دادن مقاومت می‌کند، همه اسلام مقابل کفر آمده و اینجاست که آن جبهه شکست می‌خورد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به هفته دفاع مقدس، از آن به عنوان یک مباهله یاد کرد و گفت:‌ یک سیاست‌مدار خارجی می‌گوید «ما فکر نمی‌کردیم در مقابل تانک‌ها غول‌پیکر این‌جور آدم‌ها بیایند با گوشت تن‌شان این تانک‌ها را به عقب برانند. این فکر را نمی‌کردیم.» و این در دفاع مقدس اتفاق افتاد. این به خاطر یک مباهله بود که همه اسلام آمد.

وی افزود:‌ الآن هم خوشبختانه همه اسلام در برابر دشمن آمده است. جنازه مدافع حرم را آوردند، بنده رفتم نماز بخوانم. پدر شهید آمد، گفت «آقا من دو بچه دیگر هم دارم. این تازه یکی‌اش بود.» این روحیه‌ای است که همه اسلام مقابل همه کفر بیاید و ما با این روحیه کفر را شکست می‌دهیم.

علم الهدی با تاکید بر اینکه ما با برجام و مذاکره جلوی جنگ را نگرفتیم، اظهار کرد: ما با این قهرمانان مدافع حرم جلوی جنگ را گرفتیم. اگر صد تا برجام دیگر هم امضا می‌شد اما این مدافعان نبودند، امروز داعش و عمال آمریکا وسط این کشور بودند و با وضع ذلت‌باری ما را نابود می‌کردند.

خطیب موقت نماز جمعه مشهد یادآور شد: این یک اشتباه و تحلیل غلط و باطل است که بگویند «در طول این انقلاب و نظام ما دو مرتبه توانستیم جلوی جنگ را بگیریم. یکی در دولت اصلاحات که سیاست خارجی‌اش تنش‌زدایی بود؛ یکی در دولت یازدهم که سیاست خارجی‌اش توسعه تعامل یا مذاکره با دشمن است. فقط همین دو وقت ما توانستیم جلوی جنگ را بگیریم.» این غلط است. ما الآن ٢٧ سال است جلوی جنگ را گرفته‌ایم.

وی به پایگاه‌های آمریکا در کشورهای منطقه اشاره کرد و گفت: ناوگان امریکا در خلیج فارس بوده و نیروها و پایگاه‌های نظامی‌اش در تمام کشورهای منطقه و اطراف ما مثل سگ دارد پارس می‌کند و علتی که به ما نزدیک نمی‌شود به خاطر قهرمانی‌های ٨ سال دفاع مقدس رزمندگان ما و به خاطر فداکاری‌های امروزِ مدافعین حرم ما است و الّا خودِ آقای رییس‌جمهور دیروز در سازمان ملل رسما اعلام کرد و با کشورهای خارجی هم برخورد کرد که شما به قرارداد برجام عمل نکردید.

کد خبر : ۴۱۳۱۳۴