خبرگزاری کار ایران

با حضور شهردار رشت؛

دوسرای محله چمارسرا وشهرک قدس در منطقه ۴ شهرداری رشت افتتاح شد

با حضور شهردار رشت به طور همزمان دوسرای محله چمارسرا وشهرک قدس در منطقه ۴ شهرداری این شهر افتتاح شد.

به گزارش ایلنا از رشت، امروز طی مراسمی با حضور سید محمدعلی ثابت قدم شهردار رشت به طور همزمان دوسرای محله چمارسرا وشهرک قدس در منطقه ۴ شهرداری رشت افتتاح شد.

سیدمحمدعلی ثابت قدم با گرامی‌داشت دهه کرامت در مراسم افتتاح این مراسم اظهار کرد: امروز آنچه که به لحاظ مکانی وفضایی فلسفه وجودی موضوعات فرهنگی و اجتماعی در شهر است در مناطق ۵ گانه شهرداری رشت متبلور شده است.

شهردار رشت با اشاره به راه‌اندازی‌سرای محلات از سال ۹۴ تصریح کرد: سرای محلات مکانی است که در آن چکیده فعالیت‌های فرهنگی آموزشی تبلیغی و پیشگیرانه در قالب فرهنگسازی و آگاهی‌رسانی مردمی آغاز و براین اساس در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی. و... شاهد ارتقا موضوعات اقتصادی براساس فرآیندهای مشارکتی شهروندان خواهیم بود.

وی استقرار اشتغال پایدار وارتقا درامد هزینه‌ای شهروندان را از دیگر اهداف راه‌اندازی سرای محلات برشمرد و افزود: بنا بر برنامه‌ریزی ۴ ساله،  شهرداری رشت باید درآمد و هزینه‌های خود را در بحث نگهداشت شهر براساس یک اسلوب معین برمبنای بهای تمام خدمات در نگهداری فضاهای شهرداری تعیین کند. 

این مسئول با تاکید بر ارتقا آگاهی بخشی و مشارکت شهروندی در بحث سرای محلات خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته با راه‌اندازی سرای محلات ضمن ارتقاء پایگاه اجتماعی مبتنی بر محوریت محلات زمینه‌های مشارکت اجتماعی در مقیاس کوچک‌تر در راستای ارائه خدمات سریع به شهروندان فراهم شد.

ثابت قدم بیان کرد: نگاه تمرکززدایی، ودادن اختیار به مناطق و برون سپاری فعالیت‌هایی چون صدور پروانه ساختمانی در قالب بخش خصوصی از دیگر سیاست‌های شهرداری است تا بدین‌وسیله خدمات‌رسانی به مردم توسط شهروندان انجام و مجموعه مدیریت شهری بیشترین تمرکز خود را در بخش نظارت معطوف می‌کند.

شهردار رشت با قدردانی از مدیر منطقه ۴ در راه‌اندازی سومین سرای محله آن منطقه یادآور شد: این فضاها با نگاه تفاهمی با سازمان‌هایی چون کمیته امداد فنی حرفه‌ای و مرکز بهداشت با نگاه مشارکتی و نگاه پیشگیرانه در راستای ارتقا سرمایه‌های شهروندی راه‌اندازی شده است.

کد خبر : ۴۰۰۱۰۰