خبرگزاری کار ایران

"۹ دی" برای چهارمین بار رفع توقیف شد

حمید رسایی از انتشار مجدد هفته‌نامه ۹ دی بعد از چهار بار توقیف خبر داد.

به گزارش ایلنا، هفته‌نامه ۹ دی به گفته مدیرمسئول آن، روز گذشته (دوشنبه ۱۸ مرداد) و دو ماه پس از توقیف موقت از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات، با حکم دادگاه رفع توقیف شد.

هفته‌نامه ۹ دی روز ۱۰ خرداد امسال به اتهام «بی‌توجهی به مصوبات شورای عالی امنیت ملی»، «افترا به مقامات، نهادها، ارگان‌ها» و «پخش شایعات و مطالب خلاف واقع» از سوی هیئت نظارت بر مطبوعات توقیف شده و پرونده آن به دادگاه ارسال شده بود.

پس از دو ماه از توقیف موقت این نشریه، حمید رسائی در کانال تلگرامی خود خبر از انتشار مجدد 9 دی داده است:

«هفته نامه 9 دی که حدود دو ماه قبل توسط ترکیب دولتی هیأت نظارت بر مطبوعات برای بار چهارم توقیف شده بود، امروز و پس از چند جلسه بررسی قضایی و اخذ دلایل توقیف از نماینده حقوقی وزارت ارشاد و همچنین بررسی مستندات 9 دی، رفع توقیف شد. دلایل توقیف هفته نامه 9 دی همانطور که پیش از این در همین کانال توضیح داده شده بود، انتقاد از رفتارهای دولت یازدهم در خصوص توافقنامه برجام و روند حرکت این دولت به سمت اشرافی گری بود. هفته نامه 9 دی تاکنون چهار بار در دولت حسن روحانی توقیف شده است که هر چهار بار پس از طی مراحل قضایی، تبرئه و مجددا منتشر شده است. رفع توقیف چهارباره این هفته نامه، حکایت از برخورد سیاسی و اعمال فشار مقامات دولتی برای بستن دهان آن دارد. 9 دی یکبار در دولت دهم توقیف شد که در آن مورد نیز بدون اخذ تذکر، تبرئه و رفع توقیف شده است. بنده به عنوان مدیر مسئول هفته نامه 9 دی بارها اعلام کرده ام که این رسانه بدون وابستگی به جریانات و احزاب و جبهه های سیاسی، تنها به دنبال دفاع از ارزش های انقلاب اسلامی و آرمان های خمینی کبیر و امام خامنه ای است. 9 دی تا زمانی که منتشر می شود، صراحت، قاطعیت و زمان شناسی خود را تغییر نخواهد داد. دلایل توقیف 9 دی در پست های بالا توضیح داده شده است که آن را بازنشر کرده‌ایم. اطلاعات تکمیلی را در شماره این هفته 9 دی که شنبه (23 مرداد 95) منتشر می‌شود، بخوانید.»

کد خبر : ۳۹۸۸۶۷