خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس:

باشگاه قشقایی نماینده یک فرهنگ و ایل بزرگ است

asdasd
کد خبر : ۳۸۵۹۳۵

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس گفت:اسناد تاریخی حکایت ازآن دارد که قشقائی‌ها از نسلی هستند که 3000سال قبل از میلاد مسیح تاریخ و فرهنگشان در شهر سومری به ثبت رسیده است .

به گزارش خبرنگارایلنا از شیراز، حیدرعلی کامیاب که شامگاه پنجشنبه دهم تیرماه درمراسم تقدیر ازاعضا و کادرفنی باشگاه فرهنگی ورزشی قشقایی سخن می‌گفت، افزود: این باشگاه نماینده یک فرهنگ و ایل بزرگ است. 

وی با یادکردن از محمدبهمن بیگی به عنوان معلم بزرگ عشایرایران گفت: آثارخدمات این معلم بزرگ در تربیت عشایر فارس اکنون و با حضورمردان و زنان عشایر فارس درعرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و ورزشی نمایان می‌شود. 

کامیاب با تقدیر از کادرفنی و بازیکنان تیم فوتبال باشگاه فرهنگی ورزشی قشقایی گفت: صعود این تیم به لیگ دسته دو و مطرح شدن نام قشقایی در صحنه ورزش کشور باعث یادآوری تاریخ و فرهنگ کهن این ایل در کشور می‌شود. 

مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس دربخش دیگری از سخنانش نوید تکمیل و راه اندازی ورزشگاه ۵۰ هزارنفری شیراز را تا پایان امسال داد و گفت: این ورزشگاه که به پاس افتخارآفرینی‌های امید نورزوی بنام این قهرمان المپیک نام گذاری خواهد شد، میزبان مسابقات تیم فوتبال قشقایی در فصل آینده خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز