خبرگزاری کار ایران

اکبری خبر داد:

تصفیه خانه فاضلاب سردشت در سالجاری به بهره برداری خواهد رسید

مدیر عامل شرکت آبفای آذربایجان غربی گفت: تصفیه خانه فاضلاب سردشت در سالجاری به بهره برداری خواهد رسید

به گزارش خبرنگار ایلنا از ارومیه، رسول اکبری با اشاره به جلسه کارگروه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: تکمیل و بهره برداری از ۲۶ تصفیه خانه فاضلاب به ظرفیت ۴۲۰۰۰۰ به عنوان ارتقای توان تولید ملی در سطح کشور مصوب شده که تصفیه خانه فاضلاب سردشت با ظرفیت ۱۰۷۰۰ و تصفیه خانه فاضلاب نقده با ظرفیت ۲۳۳۷۰ و مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب خوی با ظرفیت ۱۵۰۰۰ جمعاً ۴۹۰۷۰ حدود ۱۲% ظرفیت کل برنامه جزو پروژه‌های اقتصاد مقاومتی شرکت آب و فاضلاب در استان آذربایجان غربی است. 

مدیر عامل شرکت آبفای آذربایجان غربی گفت: بازدیدهای میدانی توسط معاونت امور عمرانی استانداری و نمایندگان در مجلس شورای اسلامی از طرح‌های تصفیه خانه فاضلاب سردشت، نقده و خوی بر اساس نظام یکپارچه پیشبرد و پایش پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و نظارت بر اجرا و حصول اطمینان از پیشرفت پروژه‌های مصوب، صورت می‌گیرد. 

وی با اشاره به مشخصات فنی طرح‌های مورد بازدید گفت: طرح سامانه فاضلاب سردشت شامل ۶۵ کیلومتر شبکه و خطوط اصلی وانتقال بالغ بر ۱۲۰۰۰ فقره انشعاب و تصفیه خانه فاضلاب با سیستم لجن فعال با هواده‌های عمقی به ظرفیت ۱۰۷۰۰ مترمکعب و با ۹۴ درصد پیشرفت و صرف اعتباری در حدود ۲۰۰ میلیارد ریال است که در سالجاری به بهره برداری خواهد رسید و با بهره برداری از این سامانه حدود ۷۰ درصد از جمعیت شهری تحت پوشش جمع آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب قرار خواهد گرفت. 

مدیر عامل شرکت آبفای اذربایجان غربی با بیان اینکه حدود ۱۶۰ کیلومتر خطوط جمع آوری و انتقال در طرح سامانه فاضلاب نقده اجرا شده است، گفت: دوباب ایستگاه پمپاژ و یک واحد تصفیه خانه به روش SBR با ظرفیت ۲۳۳۷۰ مترمکعب در شبانه روز با پیشرفت کلی ۹۶ درصد در حال تکمیل است که انشاالله در مرداد ماه سالجاری فاضلاب گیری خواهد شد و اعتبار هزینه شده برای کل طرح تاکنون ۲۵۳ میلیارد ریال بوده و پیش بینی می‌گردد تا ۳۰۰ میلیارد ریال افزایش یابد. 

وی مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی را یکی دیگر از طرح‌های مصوب اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: ظرفیت این مدول ۱۵۰۰۰ مترمکعب در شبانه روز است و فرآیند تصفیه آن لجن فعال از نوع SBR متعارف است و با توجه به اینکه مدول ذکر شده از ۷۵ درصد پیشرفت برخوردار است حسب پیگیری‌های صورت گرفته انشاالله با تخصیص اعتبارات مدول دوم تصفیه خانه ذکر شده تا پایان سالجاری به بهره برداری خواهد رسید. 

اکبری پیش بینی کرد با اتمام این طرح حدود ۷۵۰۰۰ نفر از شهروندان شهرستان خوی تحت پوشش شبکه جمع آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب قرار گیرند. 

مدیر عامل شرکت آبفای اذربایجان غربی، اعتبار هزینه شده در طرح ذکر شده را ۸۵ میلیارد ریال عنوان کرده و پیش بینی کرد این رقم، به ۱۴۵ میلیارد ریال تا زمان بهره برداری از طرح افزایش یابد.

کد خبر : ۳۸۵۸۵۴