خبرگزاری کار ایران

ظهر امروز انجام شد؛

انجام اولین پرواز ایرآستانا از فرودگاه امام

ظهر امروز با حضور مسئولان فرودگاهی حضرت امام و نمایندگان ایرلاین قزاقستانی؛ ایرآستانا اولین پرواز تهران – آلماتی انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ سرگاری امیردکوف (نماینده ایرلاین ایرآستانا در ایران و ترکیه) در نشست خبری با اشاره به انجام اولین پرواز این ایرلاین به تهران گفت: پروازهای ایرآستانا به تهران توسط هواپیماهای امبایر 190 انجام خواهد شد که این هواپیما 88 صندلی اکونومی و 9 صندلی بیزینس کلاس دارد.

وی ادامه داد: انجام پروازهای ایرآستانا به‌طور قطع به تقویت روابط تجاری و فرهنگی دو کشور کمک خواهد کرد.

سرگاری با بیان اینکه براساس آمارهای وزارت خارجه قزاقستان تجارت بین دو کشور ایران و قزاقستان یک میلیارد دلار تخمین زده شده است؛  گفت: به‌طور قطع راه‌اندازی پرواز بین این دو کشور با ایرلاین‌های جدید به تقویت روابط تجاری کمک می‌کند.

وی با اشاره به تبادل گردشگر بین دو کشور ادامه داد: علاوه بر ارتقاء روابط تجاری تبادل گردشگر بین دو کشور هم افزایش می‌یابد.

نماینده ایرلاین ایر آستانا در ایران و ترکیه افزود: ایران کهن‌ترین تمدن را دارد و به‌طور قطع برای گردشگران قزاقی جاذبه‌های توریستی بسیاری خواهد داشت و مردم قزاقستان تمایل دارند به ایران سفر کنند.

وی تاکید کرد: از وزارت خارجه می‌خواهیم تسهیلاتی را برای اخذ ویزای فرودگاهی گردشگران قزاقی در نظر بگیرد.

سرگاری ادامه داد: زمان سفر بین ایران و قزاقستان 3 ساعت و 15 دقیقه است.

وی همچنین گفت: شرکت ایرآستانا تسهیلاتی را برای مسافران ایرانی در جهت برقراری ارتباط راحت‌تر با کشورهای آسیایی از جمله پکن فراهم کرده است.

کد خبر : ۳۸۵۸۲۴