خبرگزاری کار ایران

ساخت 30 هزار تخت بیمارستانی توسط سرمایه‌گذاران خارجی

asdasd
کد خبر : ۳۸۵۵۴۸

وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی گفت: سرمایه‌گذاران خارجی 25 تا 30 هزار تخت بیمارستانی جدید در کشور می‌سازند.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سید حسن هاشمی شمار تخت های بیمارستانی کشور را 96 هزار تخت برشمرد؛ اما در عین حال اظهار کرد که متاسفانه 65 درصد این تخت ها بالای 30 سال قدمت دارند و بخشی از آنها اصلاً مقاوم نیستند.

وزیر بهداشت گفت: طبق پیشنهادی که داده شده است قرار است با حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی، حداقل 50 درصد تخت‌های مورد نیاز کشور از طریق سرمایه گذاران خارجی تامین شود.

هاشمی در ادامه افزود: نزدیک به 25 تا 30هزار تخت بیمارستانی از طریق سرمایه‌گذاران خارجی جایگزین می‌شوند و با توجه به شرایط اقتصادی کشور، راهی غیر از این نمی‌بینیم و تصورمان این است که هرچه سریع تر در این زمینه تصمیم گیری شود به نفع مردم خواهد بود و امیدواریم این اتفاق بیفتد.

20 هزار تخت بیمارستانی جدید را در این دولت تحویل می‌دهیم

وزیر بهداشت افزود: از روز اول هم قول دادیم که برخلاف گذشته که هر سال یک هزار و 600 تا حداکثر 2 هزار تخت بیمارستانی آماده و تحویل می‌شد در این دولت 20 هزار تخت بیمارستانی را تا قبل از پایان دوره تحویل دهیم.

هاشمی، سرمایه گذاری بخش خصوصی را مسیر اصلی برای توسعه بخش سلامت دانست و تاکید کرد: دولت باید به جای تصدی‌گری، خرید خدمت کند یا بیمه‌ها خرید کنند تا نه آنها متضرر شوند و نه ما بیمارستان بسازیم.

وزیر بهداشت همچنین تصریح کرد: کار ما در وزارت بهداشت، ساخت بیمارستان و حتی اداره بیمارستان نیست، بلکه کار ما تخصصی و نظارت بر عملکرد واحدهای درمانی است که آنها خدمات با کیفیت بالاتری به مردم ارائه کنند.

کاهش 300 میلیون دلاری واردات دارو

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود به روند کاهشی واردات دارو طی سه سال گذشته اشاره کرد و گفت: 300 میلیون دلار کاهش واردات داشتیم.

وی درباره تولید دارو در کشور هم چنین اظهار کرد: از نظر تعداد اقلام دارویی، حدود 95 تا 96 درصد اقلام دارویی در داخل کشور تولید می‌شوند ولی از نظر ریالی نسبت به قبل از شروع به کار این دولت از 61 و 62 درصد به 70 درصد افزایش یافته است و همین مسیر هم ادامه خواهد داشت.

افزایش 2 برابری صادرات دارو

وزیر بهداشت گفت: صادرات دارو درطول این دوره از دولت به 2 برابر افزایش یافته است که البته راضی هم نیستیم. رقم صادرات دارو وقتی ما شروع کردیم نزدیک به 70 میلیون دلار بود.

هاشمی افزود: بالغ بر 250 کلینیک‌ ویژه برای خدمات سرپایی، ویزیت متخصص و فوق تخصص در حال راه اندازی است و امسال به بهره‌برداری می‌رسند.

وی گفت: علاوه بر این نزدیک به 350 مرکز زایمانی در کل کشور به بهره برداری خواهد رسید و در نیمه دوم امسال هر ماه حداقل 2یا سه پروژه بزرگ را افتتاح خواهیم کرد.

وزیر بهداشت درباره نیروی انسانی هم چنین اظهار کرد که در این خصوص بسیار در مضیقه ایم؛ دلیلش هم این است که تصمیم دولت بر استخدام جدید نبوده است و در طول این سه سال گذشته رسما نتوانستیم کسی را استخدام کنیم به جز شمار اندکی برای بیمارستان‌های جدید که البته در آن بخش هم با وجود اینکه مجوز استخدام دادند، کمبود داریم.

وی افزود: بخشی از کمبودهایمان را در قالب استفاده از درآمدهای اختصاصی دانشگاه‌ها به صورت شرکتی حل می‌کنیم. یعنی پرستار، بهداشتیار و بهیار به صورت شرکتی جذب می‌شوند و معنایش این است که دولت حقوقی را بابت این ها پرداخت نمی‌کند و ما از درآمدهای اختصاصی پرداخت می‌کنیم.

هاشمی با بیان اینکه حتی برای جایگزینی نیروهای بازنشسته مجوزی نداریم، اظهار امیدواری کرد، گشایشی در این حوزه ایجاد شود.

نظارت کارشناسان بهداشت بر ‌ واحدهای صنفی از اول خرداد

وزیر بهداشت درباره خدمات بهداشتی نیز گفت: کاری که از اول خرداد شروع کردیم، حضور و نظارت بهداشت کاران محیط به صورت جدی است که تا پایان شهریور ماه به صورت آزمایشی در تهران انجام خواهد شد و بعد از آن این نظارت ها در سراسر کشور، خیلی جدی اعمال خواهد شد.

وزیر بهداشت اظهار امیدواری کرد که امسال در قالب فعال شدن دبیرخانه شورای عالی سلامت، شاهد نظارت جدی و برخورد محکم تری با متخلفان باشیم.

هاشمی افزود: تقلب برخی واحدهای صنفی غیربهداشتی خطری است که سلامت مردم را در همه جای دنیا تهدید می‌کند و منحصر به کشور ما نیست و مهم این است که برای بخش نظارتی برنامه داشته باشیم و بعد هم هزینه کنیم.

وی گفت: متاسفانه در ایران برای پروژه‌های مختلفی که داریم برای نظارت هزینه نمی‌کنیم، مثلا ساختمان را می‌سازیم ولی وقتی برای ناظر می‌خواهیم هزینه کنیم، تقریبا کم توجه هستیم.

وی تاکید کرد: برای همه امور، نظارت باید جدی باشد که این موضوع به برنامه‌ریزی نیاز دارد. برنامه ریزی را انجام داده‌ایم و امیدواریم حوزه هایی که باید اعتبار را تامین کنند این کار را انجام بدهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز