خبرگزاری کار ایران

سرمربی تیم ملی هندبال در گفت‌وگو با ایلنا:

بازیکنان جدیدی از لیگ را به تیم ملی دعوت کردیم/ دست به جوانگرایی زده‌ایم

طاهری می‌گوید: متاسفانه به دلیل نبود مدیریت درست در ورزش کشور رشته‌هایی مانند هندبال که پتانسیل بالایی دارند پیشرفت‌شان کند می‌شود.

محسن طاهری، سرمربی تیم ملی هندبال در خصوص دور جدید اردوهای تیم ملی به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: دور جدید اردوهای تیم ملی از هفته آینده آغاز خواهد شد و تا اواخر تیر ماه ادامه خواهد داشت. در اوایل مرداد ماه جهت برگزاری دیدار‌های دوستانه به قطر سفر خواهیم کرد.

او ادامه می‌دهد: بازیکنانی که در لیگ هندبال از کیفیت خوبی برخوردار بودند را به تیم ملی اضافه کردیم تا در دیدار‌های دوستانه بتوانیم آنها را محک بزنیم. در ادامه‌ جوانگرایی در تیم ملی بزرگسالان، بازیکنان تیم ملی امید را برای تمرین به تیم ملی "ب" اضافه کردیم. تا این بازیکنان قبل از ورود به تیم ملی "الف" با تجربه‌تر شوند. تیم ملی "ب" ایران قرار است در یک تورنمت بین‌المللی حضور داشته باشد. در واقع روند جوانگرایی ما ادامه دارد.

طاهری به دلایلی که باعث شد تا تیم ملی ایران به المپیک ریو صعود نکند اشاره می‌کند و می‌گوید: تیم ملی قطر، که یک تیم چند ملیتی محسوب می‌شود، مهم‌ترین رقیب ما در آسیا است. بازی با قطر همانند همیشه از حساسیت‌ها و حاشیه‌های خاصی برخوردار است. با کمی خوش اقبالی می‌توانستیم آنها را شکست دهیم. ولی آنها بازیکنان خوبی در اختیار دارند. در مسابقات سوئد که به نوعی شانس مجدد ما برای صعود به المپیک محسوب می‌شد، تعدادی از بازیکنان تاثیر گذار را در اختیار نداشتیم. سطح مسابقات اروپایی بسیار بالا بود. ما سال‌ها باید با آنها دیدارهای متعددی داشته باشیم تا قدرت پیروزی را به دست بیاوریم. تیم‌های اروپایی سطح بالاتر و متفاوتی با تیم‌های آسیایی دارند.

سرمربی تیم ملی هندبال از نحوه  نگاه مسئولان به رشته‌های ورزشی انتقاد می‌کند و می‌گوید: مدیریت در ورزش دید وسیعی می‌خواهد و متاسفانه به دلیل نبود مدیریت درست در ورزش کشور، رشته‌هایی مانند هندبال که پتانسیل بالایی دارند پیشرفت شان کند می‌شود و برای رسیدن به اهداف ورزشی سال‌ها باید به سختی زحمت بکشند و در محدودیت تمرین کنند. ما در ایران تنها یک رشته ورزشی داریم که اسپانسرها به سوی آن می‌روند و باقی رشته‌ها از سرمایه‌ گذاری‌های بخش خصوصی بی‌بهره می‌مانند. مدیریت ورزش در کشور باید به نوعی باشد که به همه رشته‌ها به یک چشم نگاه کنند، در غیر این صورت ما باید تنها با کسب سهمیه المپیک خوشحال شویم و امیدی به کسب مدال‌ نداشته باشیم.

 

 

کد خبر : ۳۸۵۴۶۱