خبرگزاری کار ایران

سفیر سابق ایران در سوریه:

وضعیت عراق و سوریه ناشی از توطئه آمریکایی - اسرائیلی است

سفیر سابق کشورمان در سوریه با بیان این‌که «وضعیت عراق و سوریه ناشی از یک توطئه کاملا آمریکائیست»، گفت: این توطئه توسط مزدورانی چون آل سعود، آل خلیفه، آل نهیان و آل ثانی اجرا می‌شود.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن اختری در مراسم بزرگداشت سی و پنجیمن سالگرد شهدای هفتم تیر در مسجد امام سجاد (ع) کرج، گفت: امروز زنده نگهداشتن خاطره شهدای حزب جمهوری اسلامی و شهدای دیگری که در طول تاریخ جمهوری اسلامی شهید شده‌اند، کار با ارزشی است. بزرگداشت خاطره این شهدا هم برای جامعه ما و هم جوامع انقلابی جهان درس‌های آموزنده‌ای دارد.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت به حوادثی که در طول سال‌های پس از انقلاب در دهه اول تیرماه اتفاق افتاده است اشاره کرد و یادآورشد: مجموع حوادثی که در این ایام به خصوص ششم و هفتم تیرماه رخ داد ناشی از یک جریان انحرافی بود که قصد داشت از پیشرفت جمهوری اسلامی جلوگیری و به حیات آن پایان دهد.

او ادامه داد: آمریکا و همپیمانان آنکه توطئه‌هایشان همچنان ادامه دارد در آن سال به این فکر افتادند تا با حذف فیزیکی شخصیت‌های بزرگ این حرکت را متوقف کنند تا بعد بتوانند آن را منحرف یا حتی از بین ببرند.

سفیر سابق ایران در سوریه با اشاره به این‌که «آمریکا دائما در حال توطئه‌چینی است» گفت: وضعیت کنونی عراق و سوریه که امروز شاهد آن هستیم هم یک توطئه کاملا آمریکایی، اسرائیلی است که توسط عمال آنان یعنی آل سعود، آل خلیفه، آل نهیان و آل ثانی اجرا می‌شود. این‌گونه توطئه‌ها بسیار زیاد است و هر لحظه در گوشه و کنار دنیا در حال اجراست.

وی به وضعیت یمن اشاره کرد و گفت: یمن بیش از یک سال و چند ماه است که به طور مستقیم زیر بمباران آل سعود قرار دارد و اسرائیل و آمریکا رسما از آن حمایت می‌کند. سازمان‌های حقوق بشری، سازمان ملل، شورای امنیت، کمیسیون حقوق بشر و کنوانسیون‌های بین المللی و به اصطلاح اسلامی نیز حتی حاضر نیستند این ظلم را محکوم کنند. با این وجود برخی از روشنفکران، غربزدگان و شاید خودفروختگان فکر می‌کنند اگر با آمریکا و اسرائیل از در آشتی درآییم می‌توانیم مسیر آن‌ها را تغییر دهیم. آن‌ها با اصل اسلام و انقلاب اسلامی که ظلم ستیز باشد و از انسانیت و عدالت حمایت کند مخالف هستند و اگر اسمی از اسلام می‌برند و به عرب‌های وحشی جنایتکاری مثل آل سعود اعتنا می‌کنند، به خاطر این است که در مسیر دلخواه آنان حرکت می‌کنند. آن‌ها به تنها چیزی که فکر نمی‌کنند حقوق بشر، انسانیت و حقوق انسان‌هاست.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت اضافه کرد: در بحرین نیز وضعیت همینگونه است؛ زیرا مردمی که فقط می‌خواهند حق رای داشته باشند، به بد‌ترین شکل ممکن سرکوب می‌شوند. آل‌خلیفه جنایتکار صد سال عمر ندارد، اما یک شهروند که اجدادش در این کشور زیسته‌اند را سلب تابعیت می‌کند. دنیا با این اقدمات به یک جنگل تبدیل شده است که وحشی‌ها در آن این کار‌ها را انجام می‌دهند.

کد خبر : ۳۸۴۵۴۱