خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی خبرداد:

152 پرونده تخلف سردفتران در دادگاه انتظامی استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۳۸۴۴۸۰

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی گفت: 152 مورد تخلف سردفتران در دادگاه انتظامی سردفتران استان مرکزی در حال رسیدگی است .

به گزارش ایلنا، مدیرکل‌ثبت اسناد و املاک استان مرکزی امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبرگفت: در سال 94 از دفاتر رسمی و ازدواج و طلاق استان بازدید به عمل آمد که 152 مورد تخلف مشاهده و پرونده تشکیل شد که در دادگاه انتظامی سردفتران به تخلفات رسیدگی می شود  .

سید رضا صدری بیشترین موارد تخلف سردفتران را گرفتن وجه اضافه ، تنظیم سند برخلاف مدارک ، تنظیم سند بدون مدارک و عدم نصب تابلو و عدم حضور در محل کار عنوان کرد .

وی با اشاره به وظایف این اداره کل در چهار حوزه املاک و اسناد ، ازدواج و طلاق و ثبت شرکت ها به آمار ازدواج و طلاق ثبت شده در سال‌های 93 و 94اشاره کرد و گفت: در سال 93 تعداد ازدواج ثبت شده 12هزار و 685 مورد ودر سال 94 این رقم با 12 هزار و 55 مورد پنج درصد کاهش داشته است و طلاق‌های ثبت شده نیز در سال‌های 93 و 94 به ترتیب سه هزار و 496 مورد و سه هزار و 482 مورد بوده که تغییری نداشته است.

مدیرکل ثبت اسناد استان مرکزی با بیان این که تا دو سال گذشته کلیه فعالیت‌ها در این اداره کل در ثبت اسناد و مدارک به صورت دستی انجام می‌شد، گفت:  در حال حاضر اقدامات کاملا الکترونیکی شده و از ابتدای تیرماه 95 ثبت دستی کاملا منتفی و کلیه ثبت مدارک و اسناد الکترونیکی انجام خواهد شد که این امر موجب تسریع در پاسخگویی می شود به طوری که در سه ماه ابتدای سال جاری با توسعه الکترونیکی ثبت موارد، هشت هزار و 500 استعلام ثبت شده که 94درصد از آنها در کمتر از 48 ساعت پاسخگویی شده است .

صدری تعداد پرونده ثبتی در استان را 500 هزار پرونده که 120 هزار مورد آن مربوط به اراک است عنوان کرد و افزود: مجموع استعلام‌های صادره از دفاتر اسناد رسمی در سال 93، 46 هزار و 572 مورد بوده که این رقم با کاهش 14درصدی در سال 94 به 40 هزار و 340 مورد رسیده است .

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز