خبرگزاری کار ایران

سفیر کشور دانمارک مطرح کرد:

افزایش همکاری دانمارک و خراسان جنوبی در زمینه معادن

سفیر کشور دانمارک در نشست فعالان اقتصادی خراسان جنوبی گفت: زمینه همکاری معادن بین دو کشور فراهم است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از بیرجند، دانی انان صبح امروز در نشست فعلان اقتصادی خراسان جنوبی اظهار داشت: خیلی خوشحالم که در خراسان جنوبی هستم و به نوعی دانمارک تاریخ همکاری طولانی با ایران دارد.

وی افزود: ما یک رابطه طولانی 83 ساله دیپلماتیک با ایران داشته و سابقه رابطه تجاری طولانی ما حتی در زمان تحریم نیز قطع نشد.

سفیر کشور دانمارک در تهران با بیان اینکه باید این همکاری‌ها بیشتر شود گفت: ما شاهد همکاری میان دانمارک و ایران هستیم و امیدواریم در این فرصت‌ها و برداشتن تحریم‌ها شاهد بازگشت روابط دو کشور مانند قبل باشیم.

دانی انان بیان کرد: همکاری میان ایران و دانمارک مانند معدن و دیگر موارد باید، منافع متقابل اصلی‌ترین دلیل برای همکاری‌های سیاسی و فرهنگی باشد و در برخی از این موارد زمینه کار بسیار برای ما فراهم است.

وی افزود: در این سفر دو روزه در بیرجند با مقامات زیادی دیدار خواهیم داشت و بحث معدن یکی از زمینه‌های اصلی برای ما است و ما از تجربه خوبی در حوزه معدن و تکنولوژی برخوردار هستیم.

سفیر دانمارک در تهران افزود: این تکنولوژی جدید ما به بخش صنعت ومعدن بیرجند کمک کرده و سبب افزایش صادرات خواهد شد و در این راستا باید بخش معدن فرصت مهم همکاری ما و خراسان جنوبی باشد.

وی تصریح کرد: ما دانمارکی‌ها فقط کالای تولید شده را به ایران نداده بلکه نحوه ساخت تجهیزات را داده بودیم و در بحث فرآوری مواد غذایی هر دو برایمان خوب شد.

سفیر دانمارک در ایران گفت: یکی از زمینه‌های اصلی مبادلات تجاری که مطرح است فرآوری مواد غذایی بوده است و ما در دانمارک مقادیر زیادی آب داریم اما اگر ما هم مصرف زیاد داشته باشیم کمبود خواهیم داشت اما ما با استفاده از تکنولوژی منابع آبی را صرفه جویی و بازیافت آب را داریم.

دانی انان تصریح کرد: ما دنبال این هستیم یک سمینار در ایران در ارتباط با آب و مصرف آن تا پایان امسال در تهران برگزار کنیم و مشکل آب را هر روز در ایران مطالعه می‌کنیم و ما در بحث آب هم می‌توانیم در انتقال تجربیات کمک کنیم.

وی بیان کرد: در بحث انرژی‌های نو خیلی خوشحال هستم از اینکه دولت ایران به سمت انرژی نو رفته و به این دانش رسیده که باید از انرژی نو استفاده کند.

دانی انان افزود: دانمارک یکی از کشورهای بزرگ در زمینه طیور است و در این راستا صادرات به خیلی از کشورها داریم و کشور ایران نیز در زمینه طیور غنی است و ما می‌توانیم کارت‌های ویزیت خود را بدهیم و اطلاعات لازم برای شما ارسال کنیم.

وی یادآور شد: ما کشتارگاه‌های مجوز و پیشرفته در زمینه دام و طیور داریم و با توجه به مشکلات بایکوت اروپا برای روسیه، فرصت مناسب برای صادرات شما با روسیه فراهم شده است.

کد خبر : ۳۷۴۰۸۲