خبرگزاری کار ایران

قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست:

اجازه استقرار به واحدهای صنعتی با فناوری‌های قدیمی داده نمی‌شود

asdasd
کد خبر : ۳۷۲۳۸

بر اساس ارزیابی و تحقیقاتی که سازمان محیط زیست و نهادهای ذیربط بر روی منابع انتشار آلاینده انجام داده‌اند، مشخص شد که ۷۰ درصد منابع انتشار آلاینده، واحدهای صنعتی و خودرو‌ها هستند و ۳۰ درصد دیگر به فعالیت‌های مدنی و عمرانی شهری مربوط می‌شوند.

ایلنا: قائم مقام سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برای اینکه بتوانیم محیط زیست را مدیریت کنیم و جلوی صنایع آلاینده را بگیریم دیگر اجازه استقرار واحدهای صنعتی با فناوری‌های قدیمی را نمی‌دهیم.

به گزارش ایلنا، علی محمد شاعری روز دوشنبه در همایش صنعت سبز در سازمان حفاظت محیط زیست افزود: اصلاح فرایند صنعتی با فناوری‌های نوین یکی از رویکردهای سازمان حفاظت محیط زیست است. از این رو صنایعی که از فناوری‌های نوین استفاده نکنند، اجازه استقرار نخواهند داشت.

وی ادامه داد: انطباق محصولات صنعتی با استانداردهای روز دنیا یکی دیگر از رویکردهای سازمان حفاظت محیط زیست است؛ میزان مصرف انرژی در کشور ما ۴ تا ۶ برابر استاندارد دنیا ست و از این رو تولید محصولات صنعتی مطابق با استاندارد روز دنیا که خودرو در راس آن‌ها قرار دارد، از سوی این سازمان با جدیت دنبال می‌شود.

وی اظهار داشت: درحال حاضر در میزان مصرف انرژی و همچنین نوع انرژی دچار چالش هستیم که باید با برنامه ریزی‌های اصولی و استفاده از تجربیات کشورهای موفق این چالش را مرتفع کنیم.

شاعری با بیان اینکه تولید سوخت با منشا غیرفسیلی در دستورکار قرار دارد، گفت: در وزارت نفت حدود ۵/۱۳ میلیارد دلار برای بهبود کیفیت سوخت سرمایه گذاری شده است.

وی تاکید کرد: باید در نهادهای صنعتی رویکردمان را عوض کنیم و سازمان محیط زیست در این زمینه از صنعتگران حمایت خواهد کرد.

شاعری گفت: بر اساس ارزیابی و تحقیقاتی که سازمان محیط زیست و نهادهای ذیربط بر روی منابع انتشار آلاینده (ذرات معلق در هوا) انجام داده‌اند، مشخص شد که ۷۰ درصد منابع انتشار آلاینده، واحدهای صنعتی و خودرو‌ها هستند و ۳۰ درصد دیگر به فعالیت‌های مدنی و عمرانی شهری مربوط می‌شوند.

وی افزود: بر این اساس با همکاری شورای عالی محیط زیست آیین نامه مدیریت سبز تدوین و ابلاغ شد که بر آن اساس صنایع سبز انتخاب شدند.

شاعری در ادامه به برگزیدگان صنایع سبز در هفته هوای پاک اشاره کرد و گفت: پس از اعلام فراخوان ۳۰۰ واحد صنعتی و خدماتی ثبت نام کردند که پس از داوری ۱۲۰ واحد به عنوان واحدهای صنعتی و خدماتی سبز انتخاب شدند.

وی ادامه داد: این صنایع بر اساس محورهای مدیریت مصرف انرژی و استفاده از انرژی‌های نو، مدیریت آلودگی هوا، مدیریت پسماند، مدیریت پساب‌های صنعتی، ایجاد فضای سبز، کیفیت زیست محیطی و پایش و آموزش مردم انتخاب شدند.

در پایان مراسم از ۱۲۰ واحد صنعتی و خدماتی سبز تجلیل شد.

هفته هوای پاک از ۲۴ تا ۲۹ دی ماه با اجرای برنامه‌های متنوعی ادامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز