خبرگزاری کار ایران

حمایت از انجمن صنفی خبرنگاران فارس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: انجمن‌ها، تشکل‌های غیر دولتی و اتحادیه‌ها می‌توانند جلوی بسیاری از اقدامات صوری و دور زدن‌های قانونی را بگیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز،بهزاد مریدی که دردیدار با اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی کارگری خبرنگاران فارس سخن می گفت،ضمن حمایت از این انجمن صنفی افزود:این اداره کل از انجمن صنفی خبرنگاران فارس که براساس نیازها و پس از طی روند قانونی ایجاد شده است حمایت می کند.

وی ضرورت بررسی و واکاوی علمی جایگاه، نقش و اثربخشی انجمن‌ها و تشکل‌های غیردولتی را در یک فضای غیراحساسی مورد تاکید قرار داد و افزود: استراتژی برنامه‌ریزی‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با توجه به نقش  و اهمیت کارکردی انجمن‌ها، تشکل‌های غیردولتی، اتحادیه‌ها و سندیکاها، بر مبنای رویکرد حمایتی تعریف شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته خیلی‌ها بنا به دلایل مختلف نخواستند جایگاه، نقش و تاثیر تشکل‌ها و انجمن‌های غیر دولتی را ببینند‌، گفت: قلبأ انجمن‌ها و تشکل‌های غیر دولتی را باور دارم و با اعتقاد کامل از آنها حمایت خواهم کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس تصریح کرد: تشکل‌ها و انجمن‌های غیر دولتی باید در حوزه نظری و عملیاتی خود را تقویت کنند.

مریدی خاطر نشان کرد: هیچ تردیدی در بحث حمایت و همراهی با تشکل‌های غیر دولتی و انجمن‌ها ندارم و بدون تردید و قویأ از انجمن صنفی خبرنگاران فارس حمایت خواهیم کرد.

وی با بیان این که انجمن صنفی خبرنگاران فارس متعلق به هیچ شخص، گروه و دستگاهی نیست، گفت: این انجمن فقط متعلق به اعضایی آن است.

مریدی با بیان اینکه شکل‌گیری این انجمن به معنای موازی کاری بادیگر بخش‌ها و دستگاه‌ها از جمله خانه مطبوعات نیست، گفت: یکی از شاخصه‌های توسعه یافتگی ایجاد شرایط چند صدایی در جامعه است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس از اعضای هیئت رئیسه این انجمن خواست که فارغ از تمام دغدغه‌ها و نگرانی‌ها، با دقت نظر و در چارچوب اساسنامه اهداف انجمن را پیش برده و با بستن راه هرگونه سوءاستفاده و بهره برداری غیرقانونی، با جدیت و رویکرد مشخص راه خود را ادامه دهند.

براساس این گزارش، یکی از اعضای هیئت مدیره انجمن صنفی خبرنگاران استان فارس نیز گزارشی از روند شکل‌گیری و طی مراحل قانونی ایجاد این تشکل صنفی ارائه داد.

علی‌محمد پشوتن تاکید کرد: تمام اهداف این انجمن براساس اساسنامه، در مسیر مسائل صنفی شامل اهداف آموزشی، پژوهشی، رفاهی و ... تعریف شده است و دنبال می‌شود.

وی گفت: کارکرد این انجمن صددرصد غیر سیاسی بوده و فعالیت‌های خود را در بستر حمایت معنوی و مادی از خبرنگاران و عکاسان خبری دنبال خواهد کرد.

عضو هیئت مدیره انجمن صنفی خبرنگاران فارس افزود: مجموعه فعالیت‌های این انجمن برابر بند بند اساسنامه تایید شده از سوی اعضا بوده و به هیچ عنوان قصد تقابل و موازی‌کاری با تشکل‌هایی نظیر خانه مطبوعات را نداشته و ندارد.

پشوتن ابراز امیدواری کرد که با همراهی همه صاحب‌نظران و فعالان حوزه رسانه، امکان انجام یک فعالیت صنفی، فارغ از وابستگی رسانه‌ای و افکار و دیدگاه‌های سیاسی و جناحی، در مسیر ارتقا جایگاه خبرنگاران و عکاسان خبری در فارس فراهم شود.

کد خبر : ۳۶۹۰۰۹