خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بیمه سلامت گیلان خبر داد:

یک میلیون و 617 هزار در گیلان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند

asdasd
کد خبر : ۳۴۷۰۴۴

مدیرکل بیمه سلامت گیلان گفت: در حال حاضر یکصد و 64 بیمار هموفیلی، 877 تالاسمی، یک هزار و 48 دیالیزی و پیوند کلیه و 763 بیمار ام اس تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

به گزارش ایلنا از رشت، علی اکبری مدیرکل بیمه سلامت گیلان در جمع خبرنگاران بیان کرد: در سالجاری 273 هزار و 373 نفر در استان، تحت پوشش بیمه همگانی سلامت قرار گرفتند که 80 درصد این بیمه شدگان گروه سنی زیر 40 سال و 75 درصد متاهل هستند.

اکبری افزود: طرح پوشش بیمه همگانی سلامت در راستای سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه سلامت و سیاست‌های سلامت محوری دولت تدبیر و امید مبنی بر پوشش بیمه پایه همگانی و اجباری آحاد مردم در اول اردیبهشت سال 93 در سراسر کشور به اجرا درآمد.

وی ادامه داد: بر اساس آخرین آمار، یک میلیون و 617 هزار و 720 نفر در گیلان تحت پوشش قرار دارند.

وی طرح تحول نظام سلامت را از دیگر اقدامات ارزشمند و دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید نام برد و خاطرنشان کرد: این طرح نیز از نیمه اردیبهشت ماه سال 93 در کشور به اجرا درآمد.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان افزود: با ارتقاء سطح آگاهی بیمه شدگان از حقوق خود، افراد جامعه توانمند خواهند شد و افراد حق خواهند داشت تا با حقوق سلامتی خود آشنایی کاملی داشته باشند تا بتوانند نسبت به دریافت خدمات تخصصی، آگاهانه اقدام کنند.

وی همچنین به نگاه ویژه دولت به بیماران خاص اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر، یکصد و 64 بیمار هموفیلی، 877 تالاسمی، یک هزار و 48 دیالیزی و پیوند کلیه و 763 بیمار ام اس تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

اکبری یاداور شد: نتیجه اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت باعث شده است تا مردم از جیب خود کمتر در موضوع سلامت هزینه کنند و سلامت را به عنوان یکی از مهمترین حقوق خود بدانند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز