خبرگزاری کار ایران

لحظاتی پیش صورت گرفت

بازدید استاندار گیلان از ریل گذاری راه آهن رشت- قزوین

بهره‌برداری از راه‌آهن رشت ـ قزوین تا پایان سال 95 از تاکیدات رئیس جمهور به استان بود و تمام تلاش دست‌اندرکاران تحقق این امر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاروان اعزامی خبرنگاران به همراه استاندار گیلان در رشت، استاندار گیلان  لحظاتی پیش در جریان ریل‌گذاری راه‌آهن رشت ـ قزوین در ایستگاه «فلک‌ده» رشت با اشاره به سفر رئیس جمهور در ابتدای امسال به گیلان اظهار کرد: بهره‌برداری از راه‌آهن رشت ـ قزوین تا پایان سال 95 از تاکیدات رئیس جمهور به استان بود و تمام تلاش دست‌اندرکاران تحقق این امر است.

وی راه‌آهن رشت ـ قزوین را دارای پنج ایستگاه اصلی و سه ایستگاه فرعی دانست و بیان کرد: ایستگاه‌های راه‌آهن رشت ـ قزوین به طور میانگین از پیشرفت فیزیکی 90 درصدی برخوردار هستند.

محمدعلی نجفی به پیشرفت فیزیکی 90 درصدی راه‌آهن رشت ـ قزوین اشاره کرد و افزود: خرید ریل برای ریل‌گذاری مسیر مذکور از طرف گیلان از کشورهای حاشیه خزر انجام شده و تاکنون بیش از 27 درصد از راه‌آهن رشت ـ قزوین از طرف قزوین ریل‌گذاری شده است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه یک‌هزار و 100 میلیارد تومان تاکنون برای احداث راه‌آهن رشت ـ قزوین هزینه شده است، تصریح کرد: مبلغ 650 میلیارد تومان در دولت تدبیر و امید برای احداث راه‌آهن مذکور هزینه شده است.

نجفی با بیان اینکه 120 کیلومتر مسیر راه‌آهن رشت ـ قزوین آماده ریل‌گذاری است، اظهار کرد: ریل‌گذاری به طور مقطعی برای رسیدن به اهداف در مسیر مذکور انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایستگاه کوهین از 90 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است، بیان کرد: ایستگاه‌های لوشان و رستم‌آباد قابلیت سوار کردن مسافر را دارند.

وی به سختی تامین منابع مالی اتمام پروژه راه‌آهن رشت ـ قزوین با توجه به کاهش قیمت نفت اشاره کرد و یادآور شد: دولت با همکاری نمایندگان مجلس مصمم به اتمام پروژه مذکور است.

کد خبر : ۳۴۶۶۴۰