خبرگزاری کار ایران

نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به کری:

معاف کردن ایران از قانون محدودیت روادید غیر قابل باور است

۲۰ عضو مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به وزیر امور خارجه این کشور، از وعده‌های وی به همتای ایرانی خود در رابطه با این قانون انتقاد کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از مجله تاور، ۲۰ عضو مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به «جان کری» وزیر امور خارجه این کشور، تاکید کردند که دلیلی برای کنار گذاشتن ایران از میان کشور‌هایی که قانون محدودیت‌ روادید در رابطه با آن‌ها اجرا می‌شود، وجود ندارد.

کری پیش از این در نامه‌ای به «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران به وی اطمینان داده بود که دولت آمریکا با استفاده از همه ابزارهایی که در اختیار دارد، اجازه نمی‌دهد این قانون مانعی برای منافع اقتصادی ایران ایجاد کند.

بر اساس این گزارش، متمم محدودیت بر قانون معافیت روادید، هفته گذشته با اکثریت آرا در کنگره به تصویب رسید.

باتوجه به این متمم، شهروندان ۳۸ کشور قالبا اروپایی که پیش از این باتوجه به قانون معافیت ویزا برای ورود به آمریکا به اخذ روادید نیازی نداشتند، در صورت سفر به ایران و چند کشور دیگر، می‌بایست برای ورود به ایالات متحده برای اخذ روادید اقدام کنند.

روز گذشته-سه‌شنبه- ۲۰ نماینده آمریکا به همراه وزیر امنیت داخلی این کشور در نامه‌ای به کری، نادیده گرفتن قانونی که برای حفاظت از جان مردم آمریکا تدوین و در کنگره با قاطعیت تصویب شده است را آن هم به دلیل اینکه بر سرمایه‌گذاری خارجی در ایران تاثیر منفی می‌گذارد، «غیر قابل باور» خواندند.

کد خبر : ۳۳۲۳۲۳