خبرگزاری کار ایران

چه اهمیتی دارد کی‌روش ۵۰ روز مرخصی برود یا ۵۰۰ روز؟

محصص: مساله مهم رفتن تیم ملی به جام جهانی است

ما باید یک واقعیت را قبول کنیم. مرخصی کی روش نمی تواند اینقدر مساله بزرگی باشد؛ مساله اصلی این است که آیا ما می توانیم به جام جهانی برویم یا نه

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: راجع به قرارداد کی روش فقط کفاشیان می‌تواند صحبت کند.

مرتضی محصص در گفت و گو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: در مورد مرخصی کی روش شایعاتی مبنی بر کسالت ایشان وجود دارد اما راجع به مرخصی و قرارداد کی روش فقط کفاشیان می تواند نظر بدهد. اگر این مرخصی ها در قرارداد کی روش بوده که حق او است و اگر در قراردادش چنین چیزی نبوده که بحث دیگری است.

وی افزود: ما باید یک واقعیت را قبول کنیم. مرخصی کی روش نمی تواند اینقدر مساله بزرگی باشد؛ مساله اصلی این است که آیا ما می توانیم به جام جهانی برویم یا نه؛ حالا کی روش 50 روز مرخصی برود یا 500 روز به نظرم آن قدر مهم نیست که رفتن ما به جام جهانی اهمیت دارد. مهم این است که تیم ملی ما خوب بازی کند. ما باید به فکر مرحله بعدی مقدماتی جام جهانی باشیم چون کارمان سخت است.

وی ادامه داد: کی روش در تیم ملی جوانگرایی کرده و نتایج خوبی هم گرفته است. رسانه ها باید انرژی شان را صرف مسائل دیگری بکنند و ما باید از اعتبار فوتبال مان دفاع کنیم. مساله بردن هند و عمان در فروردین ماه برای من خیلی مهم تر است تا مرخصی کی روش. شاید کی روش زودتر از 50 روز برگردد. ما باید به فکر مسائل بسیار بزرگ تر باشیم. باید به فکر تیم های ملی المپیک و جوانان و نوجوانان و بانوان مان باشیم. الان فوتبال ما شده فقط انتقاد از کی روش که چند روز مرخصی رفته یا چقدر پول گرفته است. ما باید ببینیم در مقایسه با قدرت های فوتبال آسیا کجا قرار گرفته ایم.

محصص همچنین در مورد انتقادات مایلی کهن از کی روش گفت: ما باید آزادی بیان داشته باشیم. من در آمریکا یاد گرفتم در جامعه مربیگری باید از بقیه مربیان دفاع کنیم و هیچ وقت از هیچ مربی انتقاد نکردم. مایلی کهن حق دارد حرف هایش را بزند.  اما به نظرم نه کی روش باید از تیم ملی امید انتقاد کند و نه مایلی کهن از تیم بزرگسالان. راه چاره این است که یک تعامل مناسب بین مربیان تیم های ملی ما شکل بگیرد. از اینکه از همدیگر انتقاد کنیم به جایی نمی رسیم. این طرز تفکر که کی روش چند روز به مرخصی رفته ما را به جایی نمی رساند و به جای آن باید در مورد موارد تخصصی و فنی بحث کنیم.

کد خبر : ۳۲۴۴۹۹