خبرگزاری کار ایران

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان زنجان مطرح کرد

ضرورت معرفی بیش از پیش فرهنگ اصیل اسلامی در جامعه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در حوزه سبک زندگی ایرانی – اسلامی گفت: باید فرهنگ اصیل اسلامی به جامعه بیشتر معرفی شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، از زنجان ، ناصر مقدم امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران با تبریک هفته بسیج اظهار داشت: نهال شجره طیبه بسیج توسط امام خمینی (ره) کاشته و با هدایت مقام معظم رهبری به درخت تنومندی تبدیل شده است.

مقدم با اشاره به اینکه یکی از سیاست های دولت حمایت از نشریات محلی و تقویت این نشریات است، افزود: اشتراک نیم بهای نشریات محلی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا می شود تا موجب پویایی نشریات در استان شود.

مدیرکل فرهنگ  و ارشاد اسلامی استان زنجان در ادامه با بیان اینکه با توجه به پیگیری های انجام شده است، تصمیمات قطعی در این زمینه گرفته شده است، تصریح کرد: تفاهم نامه این برنامه با شرکت تعاونی مطبوعات کشور اجرایی و روزانه یک هزار و 500 نسخه از این نشریات و یک هزار نسخه از هفته نامه و دو هفته نامه از مسئولان نشریات خریداری می کند.

مقدم با بیان اینکه برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در چهار ماهه آخر سال اجرایی می شود، افزود: نخستین جشنواره سراسری قرآنی پوستر در استان اجرایی می شود که علاقه مندان تا 20 آذر می توانند آثار پوستری خود را به دبیرخانه ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه مراسم اختتامیه این جشنواره تا 10 دی ماه سال جاری است، افزود: نمایشگاه پوسترهای برگزیده نیز از 10 تا 20 دی ماه سال جاری در فرهنگسرای امام خمینی (ره) به نمایش گذاشته می شود.

مدیرکل فرهنگ  و ارشاد اسلامی استان زنجان از برگزاری جشنواره مطبوعات و رسانه های استان زنجان خبر داد و گفت: 10 آذر آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره است و مراسم اختتامیه هفتم دی ماه سال جاری برگزار می شود.

مقدم گفت: همزمان با این جشنواره نمایشگاه مطبوعات استان زنجان در صورت اختصاص مکان مناسب نیز برگزار می شود که در صورتی که مکان مشخص نشود این نمایشگاه با دومین جشنواره مطبوعات در روز خبرنگار سال آینده برگزار می شود.

وی با بیان اینکه نهمین جشنواره شعر و قصه پس از چندین سال وقفه در استان زنجان برگزار می شود، افزود: اختتامیه این جشنواره هشت دی ماه سال جاری برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ  و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به برگزاری دومین جشنواره شکوه شکیبایی در استان،گفت: این جشنواره سال گذشته بااستقبال مطلوبی از سوی مردم مواجه شد.

مقدم گفت: مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا 12 بهمن است و مراسم اختتامیه 21 بهمن به منظور نکوداشت اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه حضرت زینب (س) برگزار می شود.

وی یادآور شد: سومین جشنواره موسیقی آوای امید از 10 تا 19 بهمن در ایام دهه فجر برگزار می شود که در بخش های مختلف هنرمندان می توانند آثار خود را به جشنواره در گروه های سنی ارسال کنند.

مدیرکل فرهنگ  و ارشاد اسلامی استان زنجان با بیان اینکه بزرگداشت مفاخر دینی از برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است، افزود: امسال برای سومین بار و با عنوان آئین نکوداشت حضرت آیت الله شیخ ابوالفضل سلیمی با همکاری حوزه علمیه برگزار می شود.

مقدم با اشاره به اینکه فراخوان این بزرگداشت ارائه شده است، افزود: مفاخر استان به عنوان الگو باید به نسل جوان معرفی شوند.

وی با بیان اینکه نخستین جشنواره فیلم کوتاه سه دقیقه ای با عنوان ارزش در سه محور داستان، مستند و پویا نمایی برگزار می شود، تصریح کرد: این جشنواره با هدف کاربردی کردن فیلم های ساخته شده و تشویق نسل های جدید فیلم ساز به ساختن فیلم هایی در حوزه های ارزشی برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگ  و ارشاد اسلامی استان زنجان ادامه داد: این جشنواره در موضوعات خانواده پایدار، سبک زندگی اسلامی – ایرانی،روابط خویشاوندی، عفاف و حجاب در محور خانواده برگزار می شود.

مقدم با بیان اینکه حقوق شهروندی، آب و محیط زیست،اقتصاد مقاومتی، همدلی و همزبانی از محورهای بخش جامعه است، افزود: نماز و معنویت، ایثار و شهادت، امر به معروف و نهی از منکر و قرآن و عترت از دیگر محورهای این جشنواره است.

وی مهلت ارسال آثار به این جشنواره را تا 10 اسفند اعلام کرد و گفت: افتتاحیه این جشنواره اول اردیبهشت و اختتامیه دوم اردیبهشت ماه سال آینده خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ  و ارشاد اسلامی استان زنجان تصریح کرد: جشنواره بین المللی امام رضا (ع) امسال با موضوع علمی و پژوهشی کرامت انسانی از منظر رضوی در زنجان برگزار می شود.

مقدم با اشاره به اینکه علاقه مندان تا 31 فروردین ماه می توانند آثار خود را به جشنواره ارسال کنند، افزود: 29 اردیبهشت ماه سال آینده این جشنواره برگزار می شود.

وی گفت: سبک زندگی ایرانی – اسلامی را همه مردم می شناسند اما امروزه به این امر بی توجهی شده و فرهنگ اسلامی کمرنگ شده است که باید به این موضوع پرداخته شود.

مدیرکل فرهنگ  و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری در حوزه سبک زندگی ایرانی – اسلامی گفت: باید فرهنگ اصیل اسلامی به جامعه بیشتر معرفی شود.

مقدم، در پایان اضافه کرد: در خصوص بیمه خبرنگاران دغدغه ای وجود ندارد و تاکید دولت این است که خود رسانه ها همکارانشان را بیمه کنند که متاسفانه رسانه ها در این زمینه عمل نمی کنند.

کد خبر : ۳۲۴۴۸۳