خبرگزاری کار ایران

چاک هگل:

آمریکا با ایران و روسیه علیه داعش همکاری کند

وزیر دفاع سابق آمریکا بر لزوم همکاری با ایران و روسیه در نبرد علیه گروه تروریستی داعش و حل بحران سوریه تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، «چاک هگل» وزیر دفاع سابق آمریکا، روز گذشته -یکشنبه- در گفت‌وگو با شبکه «سی‌ان‌ان» گفت که این کشور برای جنگ علیه گروه تروریستی داعش باید با ایران و روسیه همکاری کند.

وزیر دفاع سابق آمریکا گفت: «داعش تهدیدی واقعی برای آمریکا و جهان است.»

هگل که دومین وزیر دفاع در دوره ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» بود، در ادامه تصریح کرد: «اصرار بر کناره‌گیری «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه، موجب می‌شود که در تشخیص دوست و دشمن اشتباه کنیم و باید در ترسیم راهبرد سیاسی و نظامی خود، شفاف‌تر عمل کنیم.»

وزیر دفاع سابق آمریکا افزود: «چیزی به نام راه حل نظامی وجود ندارد. اکنون با تحولاتی که در عرصه ارتباطات اتفاق افتاده و داعش هم به خوبی از آن استفاده می‌کند، و با توجه به منابع مالی که داعش در اختیار دارد، باید دقیق و آشکار مشخص کنیم که راهبرد و استراتژی ما چیست؟ اولویت‌های ما کدام است؟ آیا اسد دشمن ماست یا داعش؟»

هگل در ادامه تاکید کرد: «آمریکا نباید در دام اختلافات بیفتد و باید در کنار کشورهایی که با آن‌ها مخالف است از جمله ایران و روسیه، با داعش بجنگد».

وی افزود: «باید بر منافع مشترک تمرکز کنیم. تهدید مشترک علیه همه کشور‌ها چیست؟ منافع مشترک ما به طور قطع در جنگ با داعش نهفته است و این نقطه شروع است. گمان نمی‌کنم که بدون درک نحوه برخورد با داعش، بتوانید برای «مشکل» اسد راه‌حلی بیابید.»

کد خبر : ۳۲۴۴۶۵