خبرگزاری کار ایران

سمینار علمی سرطان‌های کولورکتال در مشهد برگزار خواهد شد

سمینار «سرطان‌های کولورکتال از شواهد علمی تا بالین» پنجم آذر در محل هتل هما۲، مشهد برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دبیر علمی سمینار «سرطان‌های کولورکتال از شواهد علمی تا بالین» در خصوص هدف از برگزاری این سمینار گفت: با توجه به شیوع روزافزون سرطان به ویژه سرطان‌های کولورکتال (روده بزرگ) در کشور و با توجه به نیاز متخصصان ما به روزآمد کردن دانش خود در عرصه درمان این نوع سرطان این سمینار برگزار می‌شود.

علی تقی‌زاده افزود: در این سمینار ارائهٔ راه‌کارهایی بهتر برای آسیب‌شناسی، غربال‌گری، پیش‌گیری ژنتیکی، درمان و تشخیص بهنگام سرطان‌های کولورکتال در دستور کار قرار دارد.

عضو شورای عالی مرکز تحقیقات سرطان کشور ادامه داد: در این سمینار، دو کارگاه تخصصی با عناوین «ملاحظات پرستاری در شیمی‌درمانی و رادیوتراپی بیماران مبتلا به سرطان کولورکتال» و «شیمی‌درمانی در شرایط بالینی خاص» برگزار و طی سمینار نیز تازه‌های تشخیص، درمان، آسیب‌شناسی، جراحی، رادیوتراپی و شیمی‌درمانی ارائه می‌شود.

وی نقش روان‌شناسی را در برخورد با بیماران سرطانی و خانواده‌های آنان مهم برشمرد و گفت: حقیقت‌گویی به بیماران و خانواده‌های آنان مسألهٔ بسیار مهمی است اما آن‌چه در این حوزه مهم‌تر است، نحوه و تکنیک درست ابلاغ این مسأله به بیماران است تا ضمن حفظ روحیه‌، آن‌ها را برای درمان آماده سازیم.

تقی‌زاده اضافه کرد: به مسألهٔ روان‌شناسی بیماران سرطانی نیز در این سمینار پرداخته شده و طی سخنرانی متخصصان در این حوزه به ارائهٔ راه‌کارهای گوناگونی برای این منظور نیز خواهیم پرداخت.

کد خبر : ۳۲۴۴۵۵