خبرگزاری کار ایران

20 مورد از خدمات شهرداری کرمانشاه به دفاتر پیشخوان واگذار شد

20 مورد از خدمات شهرداری کرمانشاه در راستای تحقق اهداف شهر الکترونیک و سرعت بخشیدن به انجام امور، به دفاتر پیشخوان دولت واگذار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، شهردار کرمانشاه در آیین واگذاری برخی از خدمات الکترونیک شهرداری به دفاتر پیشخوان دولت، اظهار کرد: با تلاش همکارانم در سازمان فاوا، تا پایان سال حداقل 10 خدمت دیگر را نیز به دفاتر پیشخوان واگذارخواهیم کرد و سعی مان بر این است که در سال 95 اکثر خدمات الکترونیکی شهرداری برون سپاری شود.

عبدالرضا شعبانی افزود: با توجه به اینکه یکی از مأموریتهای شهرداری ایجاد رفاه اجتماعی است، برنامه ریزی شده هرماه حداقل 3 خدمت به دفاتر پیشخوان واگذار شود و در حال حاضر به موازات شهرداری امکان پیگیری خدمات ارائه شده از طریق دفاتر پیشخوان نیز میسر شده است.

وی با بیان اینکه برون سپاری خدمات قابل ارائه شهرداری از طریق دفاتر پیشخوان دولت با هدف تسهیل، تکریم، کاهش مراجعات حضوری و رضایت‌مندی بیشتر شهروندان اجرا می‌شود افزود: تعامل و همکاری بین شهرداری و دفاتر پیشخوان سبب خدمات رسانی بهتر به شهروندان است.

وی تصریح کرد: شهرداری در چندماه گذشته اقدام به آماده سازی موضوع واگذاری خدمات از طریق دفاتر پیشخوان نمود تا در راستای رفاه حال شهروندان به سمت شهر الکترونیکی پیش برویم.

شهردار کرمانشاه گفت: این نخستین گام در خصوص واگذاری خدمات شهرداری کرمانشاه به دفاتر پیشخوان می‌باشد که در صورت موفقیت، خدمات دیگر نیز به این دفاتر واگذاری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این دفاتر روند امور را برای شهروندان تسهیل‌ می کنند و ارائه خدمات از طریق این دفاتر رضایت‌مندی شهروندان‌را به همراه افزود: دفاتر پیشخوان دولت دارای توانمندی‌های بسیاری بوده که به راحتی در راستای خدمات‌رسانی بهتربه شهروندان می توانند کارهای شهرداری را با کمترین مشکل و بیشترین بازدهی برای شهرداری انجام دهند.

شعبانی افزود: دفاتر پیشخوان خدمات دولت در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری در راستای عدالت‌ورزی، کاهش فساد اقتصادی و اداری، استفاده عمومی و انعطاف پذیری سازمانی و رضایت بخش بودن مردم به ارائه خدمات می پردازند.

شهردار کرمانشاه با اشاره به لزوم فراهم ساختن زیر ساخت های شهر الکترونیک گفت: شهروندان از بدو تولد تا آخرین لحظه عمر خود با شهرداری در ارتباط هستند به همین منظور باید در راستای رفاه حال شهروندان به سمت شهر الکترونیکی شدن پیش برویم.

وی با بیان اینکه در تلاش هستیم تا زیر ساخت های لازم به منظور ایجاد شهر الکترونیک را در کرمانشاه فراهم کنیم، اظهار کرد: در شهر الکترونیک بسیاری از امور روزمره از طریق برون سپاری و الکترونیکی انجام خواهد گرفت.

شهردار کرمانشاه تعدادی از خدمات الکترونیکی واگذار شده به دفاتر پیشخوان را شامل؛ سامانه پردات الکترونیکی عوارض خودرو، سامانه چشم شهروند، سامانه ملاقات با شهردار، سامانه کمیسیون ماده 77، سامانه موارد مرتبط با بند 20 ماده 55 (نظیر؛ ثبت شکایات مردمی در رابطه با مشاغل مزاحم دام و طیور، پیگیری شکایت و احکام صادره توسط کمیسیون بند 20، اطلاع از قوانین بند 20 و احکام)، سامانه موارد مرتبط با سامانه 137(ازقبیل ثبت درخواست ها و پیشنهادات مردمی 137، پیگیری درخواستهای ارجاعی به سامانه 137)، سامانه ماده 100(جستجوی احکام صادره ماده 100 و مشاهده رای صادره، سامانه اطلاع رسانی ارزش معاملاتی و نرخ جریمه و قوانین مربوطه) عنوان کرد.

شعبانی، سامانه سازمان میادین و مشاغل شهری(اطلاع از محل میادین و بازارهای سطح شهر به همراه نقشه آنلاین بازارها، پرداخت الکترونیکی مستاجرین بازارهای روز و دکه ها، اطلاع از آخرین وضعیت مزایده غرفه ها و دکه های سطح شهر)، سامانه باغ فردوس( جستجوی اموات بر اساس مشخصات متوفیان، جستجوی بلوکهای آرامستان بر اساس نقشه آرامستان، نمایش نقشه قبور قابل پیش فروش و خرید قبر به صورت الکترونیکی) و سامانه شهر سبز(سامانه صدور مجوز قطع و هرس درختان، سامانه رسیدگی به تخلف قطع درختان، سامانه درخواست سمپاشی اشجار، سامانه درخواست کاشت نهال) را نیز از دیگر موارد خدمات الکترونیکی واگذار شده شهرداری کرمانشاه به دفاتر پیشخوان عنوان کرد.

کد خبر : ۳۲۴۳۸۴