خبرگزاری کار ایران

کارگران پیمانکاری قطعات بتنی گیلان خواستار حذف پیمانکار شدند

asdasd
کد خبر : ۳۲۴۱۷۷

۱۵۰ کارگر کارخانه «قطعات بتنی گیلان» خواستار مستقیم شدن قراردادهای کار خود هستند.

منابع کارگری ایلنا در کارخانه قطعات بتنی گیلان با اعلام این خبر گفتند: سالهاست که زیر نظر پیمانکاران مختلف در این واحد تولیدی به ساخت لوله و اتصالات بتنی کانال‌های آب و فاضلاب مشغولیم و در تمامی این سالها بخشی از مطالبات مزدی ما توسط پیمانکاران برداشت می‌شود.

این کارگران می‌گویند جدا از آنکه در نتیجه حضور پیمانکار دستمزدهای دیگر پاسخگوی هزینه‌های زندگی نیست، پیمانکار فعلی بصورت مشخص بابت دو ماه و نیم دستمزد پرداخت نشده بدهکار است.

کارگران قطعات بتنی گیلان خواستار آن هستند تا مدیریت خصوصی این واحد صنعتی در مقام کارفرمای اصلی در راستای اجرای طرح‌های مستقیم شدن قراردادهای کاری کارگران پیمانکاری با آنها قرارداد مستقیم کار منعقد کند.

آنها با اشاره به میانگین ۱۰ تا ۱۷ سال سابقه کاری خود در کارخانه قطعات بتنی گیلان می‌گویند جدا از این مسئله سالها تجربه حضور پیمانکاران در این واحد تولیدی نشان داده است که مدیران پیمانکاری نه تنها تاثیری بر فرآیند تولیدات این شرکت ندارند بلکه در عمل می‌توانند به عاملی برای تهدید امنیت شغلی کارگران تبدیل شوند.

به گفته این کارگران در حال حاضر چهار ماه از حضور از آخرین پیمانکار  نیروی انسانی در کارخانه قطعات بتنی گیلان می‌گذرد و در این مدت با هیچ یک از آنها قرار داد جدید امضا نشده است و حتی پیش از این نیز پیمانکار قبلی با کارگران بصورت یک ماهه قرارداد منعقد می‌کرد.

کارگران قطعات بتنی گیلان، در ادامه یاد آور شدند، آبان ماه سال ۹۲ آنها برای دریافت مطالبات معوقه خود و همچنین در اعتراض به سیاست گذاری‌های مدیران در رابطه با واگذاری بخش عمده‌ای از تأمین نیروی انسانی به شرکتهای پیمانکاری دست به تجمع زده بودند.

او و با اشاره به اینکه آنزمان کارگران خواستار استعفای مدیران و همچنین حذف شرکت پیمانکاری در این کارخانه بودند، افزود: از آن زمان تا هم اکنون مسئولان هیچ تصمیم جدی برای حذف پیمانکارو نوع قرار داد کارگران نگرفته‌اند واین موضوع هر روز نگرانی کارگران را بیشتر می‌کند.

همچنین کارگران در باره مشکلات بیمه‌ای خودافزودند: متاسفانه در سالهای اخیر به دلیل نبود نظارت بر عملکرد پیمانکار در مقاطعی حق بیمه کارگران بطور کامل پرداخت نشده است که این مسئله امروز باعث ایجاد گرفتاری‌هایی برای کارگران شده است.

او با تاکید بر اینکه کارگران بعد از سال‌ها کار در این کارخانه از همه مزایای قانونی کار بی‌بهره بوده و از قرارداد‌های موقت خود با پیمانکار خسته شده‌اند، در خاتمه خواستار پاسخگویی مسئولان دولتی در خصوص افزایش مشکلات کارگران این واحد تولیدی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز