خبرگزاری کار ایران

مسئولان با جاعلان نام بندر امام خمینی برخورد کنند

این بندر از دو بخش شهری و بندری- صنعتی، تشکیل شده است که تمام این مناطق تحت نام بندر امام خمینی شناخته می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی، این بندر که در رژیم گذشته به نام «بندر شاهپور» شناخته می‌شد، در اولین روزهای پیروزی انقلاب اسلامی به خواست مردم و تائید مسئولین جمهوری اسلامی، با الهام از نام مقدس رهبر کبیر انقلاب، به بندر امام خمینی تغییر نام یافت و ازآن‌پس، به دو بخش عمده شامل: شهر بندر امام خمینی و تأسیسات دریایی بندر امام خمینی که در مجاورت آن، پتروشیمی بندر امام خمینی ( ایران ژاپن) سابق، قرار داشت، تقسیم و شناخته می‌شد. که بعدها، منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی نیز در این محدوده، ایجاد شد.

در دوران پهلوی اول و دوم، به‌صورت غیر رسمی به بخش مسکونی بندر شاهپور، «سربندر»، می‌گفتند. ولی در همان زمان نیز شهرداری و بخشداری مستقر در شهر، تحت عنوان شهرداری و بخشداری بندر شاهپور شناخته می‌شدند.

حالا پس از گذشت بیش از سه دهه از تغییر نام این بندر به بندر امام خمینی، متأسفانه هنوز برخی دستگاه‌های اجرایی و همچنین برخی اصحاب رسانه نتوانسته‌اند و یا نخواسته اند با این تغییر نام کنار بیایند، و در اکثر اوقات مشاهده می‌شود که چه به‌صورت سهوی و چه عمدی، از عنوان سربندر، برای شهر بندر امام خمینی استفاده می‌کنند، و به اعتراضات شهروندان این شهر، توجه ای نیز، نمی‌شود.

شاید اگر شورای اسلامی شهر و بخشداری بندر امام برای برخورد قانونی با کسانی که از این طریق، با احساسات حدود صد هزار شهروند این بندر بازی می‌کنند، اقدام می‌کردند، لزومی به مراجعه‌ی تعدادی از بندر امامی‌ها به نمایندگی ایلنا جهت رسانه‌ای کردن این مسئله نبود.

لازم به ذکر است که در این منطقه، شهرها و مناطقی تغییر نام داده‌اند که اکنون با نامهای تغییر یافته شناخته شده و مشکلی از این بابت ایجاد نکرده است.

بندر معشور به بندر ماهشهر، کوره‌ها به شهرک طالقانی، جراحی به شهر چمران، از جمله موارد قابل ذکر است.

ساسان چهارلنگ
کد خبر : ۳۲۲۹۲۵