خبرگزاری کار ایران

حشمتیان در گفت‌و‌گو با ایلنا:

نامزدهای انتخابات در هیات‌های مذهبی و مساجد هزینه می‌کنند

عضو هیات رییسه خانه احزاب از هزینه‌های انتخاباتی نامزدهای مجلس در حسینیه‌ها و هیات‌های مذهبی خبر داد و گفت: دولت و مجلس باید برای شفا‌ف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی گام‌های مفیدتری بردارند.

قدرتعلی حشمتیان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا٬ با انتقاد از حاکمیت پول در رقابت‌های انتخاباتی خاطرنشان کرد: متاسفانه در حال حاضر در عرصه رقابت‌های سیاسی پول حرف اول را می‌زند. بسیاری از کسانی که می‌خواهند کاندیدا شوند٬ در ایام مذهبی به عنوان کمک به هیات‌های مذهبی و مساجد پول‌های بسیاری هزینه کردند خیلی از کاندیدا‌ها چنین پول‌هایی را در اختیار ندارند.

وی افزود: با توجه به سابقه گذشته٬ هیات‌های نظارت، هیات‌های اجرایی و شورای نگهبان روی بحث پول کثیف برنامه‌ریزی کنند و بررسی شود که این پول‌ها از کجا می‌آید و در شهر‌ها و روستا‌ها توزیع می‌شود٬ چراکه اگر این کار را بکنیم شاهد برگزاری انتخاباتی کاملا سالم خواهیم بود.

عضو هیات رئیسه خانه احزاب یادآور شد: از آقای روحانی تقاضا داریم همچون سیاست خارجی به سیاست داخلی هم توجه ویژه‌ای داشته باشد. ما معتقدیم دولت حتما باید در زمینه شفا‌ف‌سازی هزینه‌های انتخاباتی قدم‌های مفیدتری بردارد.

کد خبر : ۳۲۱۸۹۶