خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نفت در غرفه ایلنا:

اجلاس GECF تاثیری در تغییر قیمت‌ها ندارد

asdasd
کد خبر : ۳۲۱۲۸۵

عراقی گفت: اجلاس جی یی سی اف روی قیمت‌ها اثر ندارد و بیشتر جنبه سیاست‌گذاری، آماری و اطلاع‌رسانی به اعضا را خواهد داشت.

حمیدرضا عراقی مدیر عامل شرکت ملی گاز با حضور درغرفه ایلنا در بیست ویکمین نمایشگاه مطبوعات با اشاره به اجلاس سران کشورهای صادر کننده گاز که دوم آذرماه برگزار خواهد شد گفت: این اجلاس با حضور سران کشورهای صادر کننده گاز برگزار می‌شود و جنبه سیاسی دارد.

وی افزود: این اجلاس مثل اوپک نیست که روی قیمت‌ها اثر بگذارد و بیشتر جنبه سیاست‌گذاری، آماری و اطلاع‌رسانی به اعضا را خواهد داشت.

به گزارش ایلنا، سومین اجلاس سران کشورهای مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی یی سی اف) دوم آذرماه در سالن اجلاس سران در تهران برگزار می شود.

ایران میزبان سومین اجلاس سران جی یی سی اف است؛ نخستین نشست سران کشورهای صادرکننده گاز ٢٤ آبانماه ٩٠ در دوحه و دومین نشست در تیرماه ١٣٩٢ در مسکو برگزار شد.

کشورهای عضو مجمع صادرکنندگان گاز، ٤٢ درصد از تولید گاز جهان، ٦٧ درصد از ذخایر گازی جهان، ٣٨ درصد از انتقال گاز با خط لوله و ٨٥ درصد از تجارت گازطبیعی مایع شده (ال ان جی) را در اختیار دارند.

کشورهای الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، ایران، لیبی، نیجریه، قطر، روسیه، ترینیداد و توباگو، ونزوئلا، امارات، ١٢ عضو اصلی این مجمع جهانی به شمار می روند.

هلند، نروژ، عراق، عمان و پرو به عنوان اعضای ناظر در مجمع کشورهای صادرکننده گاز مطرح هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز