خبرگزاری کار ایران

در یک سال گذشته

کاهش انواع جرایم در نوشهر

فرمانده نیروی انتظامی نوشهر از کاهش انواع جرایم در یک سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نوشهر، سرهنگ شمس الدین گرمانی درجمع خبرنگاران بیان داشت: شعار امسال هفته نیروی انتظامی به دستور فرماندهی محترم، اقتدارپلیس، همدلی و همزبانی، امنیت و آرامش که برگرفته از شعار مقام معظم رهبری بود نامگذاری شد و در واقع اگربخواهیم همدلی و همزبانی را در جامعه نهادینه کنیم نیروی انتظامی مصداق و پیشرو همزبانی و همدلی در جامعه در خط مقدم قرار دارد.

وی ادامه داد: هفته ناجا امسال از ۱۷ مهرماه با برنامه‌های متنوع فرهنگی، اجتماعی، مذهبی، ورزشی در دستور قرار گرفت که با صبحگاه مشترک با حضور شورای تامین رسما آغاز شد و از جمله برنامه‌های که در این هفته انجام می‌شود می‌توان به ترخیص موتور سیکلت‌هایی که منع قضایی ندارند، غبار روبی مزار شهداء، همایش پیاده روی خانواده کارکنان، ارسال پیامک با موضوع هشدار دهنده، حضور کار‌شناسان و فرماندهان در مساجد و مدارس سطح شهرستان جهت آموزش و همچنین بازدید دانش آموزان از مراکز انتظامی، دیدار با خانوده‌های شهداء و جانبازان نیروی انتظامی اشاره کرد.

کرمانی در ادامه ابراز داشت: اقتدار پلیس زمانی نماد پیدا می‌کند که توام با همدلی و همزبانی با عامه مردم باشد چرا که بدون همزبانی دوام و پایدار نخواهد بود.

وی با بیان اینکه امنیت در نیروی انتظامی به دو دسته پایدار و ناپایدار تقسیم بندی شده است گفت: امنیت ناپایدار امنیتی است که صرفا توسط دستگاه‌های دولتی و ابزارهای انتظامی و نظامی شکل می‌گیرد و مردم در آن نقشی ندارند ولی ما به دنبال امنیت پایدار هستیم که با مشارکت مردم وهمدلی و همزبانی مردم در جامعه شکل گرفته باشد.

سرهنگ کرمانی در ادامه به بیان عملکرد یک ساله نیروی انتظامی در شهرستان نوشهر پرداخت و اظهار داشت: در یکسال گذشته شاهد امنیت خوبی درشهرستان نوشهر بودیم که این امنیت و آرامش را مدیون خون شهداء و جانبازان در طول دهه‌های قبل هستیم ضمن اینکه جرائم خشن نیز درطول این یکسال نیز کاهش چشمگیری داشته است.

وی اضافه کرد: در زورگیری در طول یک سال گذشته نسبت به مدت مشابه ۸۳ درصد، در نزاع و درگیری ۸ درصد، در کیف قاپی ۲۵ درصد شاهد کاهش جرائم بودیم ضمن اینکه در مجموع در حوزه دستگیری مجرمان و متخلفان در یک سال گذشته نسبه به مدت مشابه شاهد افزایش دستگیری بودیم.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان نوشهر تصریح ساخت: در حوزه مبارزه مواد مخدردر طول یک سال گذشته ۵۰ درصد با افزایش کشف روبرو بودیم و در حوزه دستگیری سربازان فراری ۱۵ درصد با افزایش کشف روبرو بودیم و در حوزه جرائم راهور ۴۰ درصد با کاهش تصادفات جرحی و ۵۰ درصد با کاهش فوتی همراه بوده است.

 سرهنگ کرمانی خاطر نشان ساخت: در یک سال گذشته آمار تخلفات برخورد با جرائم راهور توسط مامورین راهور شهرستان نوشهر حدود ۸۵ هزار تخلف به ثبت رسید که بیشترین تخلفات به ترتیب استفاده از گوشی همراه در حین رانندگی، توقف در محل پارک ممنوع، نبستن کمربند ایمنی بوده است ضمن اینکه در مجموع ۲۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش روبرو بودیم که این امر نشان دهنده رعایت مردم به قوانین راهنمایی و راننده گی بوده است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان نوشهر افزود: در حوزه اتباع خارجی ۲۵ درصد و در حوزه دستگیری افراد شرور ۶۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد افزایش برخورد‌ها بودیم.

وی اضافه نمود: در حوزه ابلاغ اوراق قضایی ۵۷ هزار ابلاغیه از سوی دادگستری شهرستان نوشهرو دادگاه بخش کجور از طریق نیروی انتظامی به مخاطبین تحویل داده شد. همچنین امسال حدود ۴۷ هزار تماس از طریق مردم در سامانه ۱۱۰ به ثبت رسید که از این تعداد ۹۷۰۰ تماس با مشاوره و راهنمایی حلو فصل گردید و مابقی عملیاتی صورت پذیرفت.

کرمانی یادآورشد: در حوزه صدور گذرنامه نیز امسال ۱۱۷۵ مورد گذرنامه صادر گردید که نسبت به مدت مشابه ۲۷ درصد با افزایش روبرو بود که جا دارد از کلیه همکاران در حوزه‌های مختلف انتظامی، کلانتری، پاسگاه‌ها، پیشگیری، مواد مخدر، پلیس امنیت، دستگاه قضایی از جمله ریاست دادگستری و دادستان شهرستا ن کمال تشکر را دارم. همچنین از تمامی دهیاران و شوراهای اسلامی، پایگاه‌های بسیج نیز که همکاری خوبی یا نیروی انتظامی داشتند کمال قدردانی وتشکر را دارم.

کد خبر : ۳۱۱۵۸۸