خبرگزاری کار ایران

ایلنا منتشر کرد؛ ( بخش چهارم )

مذاکره مال‌باخته با موسسه متخلف نتیجه نداد / "ع - ر" تهدید به افشای اسناد تخلف کرد

asdasd
کد خبر : ۳۱۰۲۹۲

بعد از آن که خبرگزاری ایلنا، با افشای تهدید فرد مال باخته از احتمال برگزاری کنفرانس خبری برای افشای نام این موسسه و ارائه جزئیات بیشتر با حضور فرد مال باخته خبر داد، موسسه مذکور با ( ع – ر ) برای حل مشکل با وی وارد مذاکره شد.

پس از افشاگری خبرگزاری ایلنا در خصوص تخلف در یکی از شعب یک موسسه مالی و اعتباری، موسسه مذکور با تهدید فرد مال باخته به دنبال سرپوش گذاشتن بر این تخلف آشکار بود.

بعد از آن که خبرگزاری ایلنا، با افشای تهدید فرد مال باخته از احتمال برگزاری کنفرانس خبری برای افشای نام این موسسه و ارائه جزئیات بیشتر با حضور فرد مال باخته خبر داد، موسسه مذکور با ( ع – ر ) برای حل مشکل با وی وارد مذاکره شد.

خبرنگار ایلنا برای پیگیری سرانجام این خبر با ( ع – ر ) تماس گرفت و سرانجام این تخلف را از وی جویا شد.

( ع – ر ) در خصوص روند رسیدگی موسسه مذکور به اعتراض وی، گفت: پس از انتشار سومین خبر، رئیس حراست موسسه مالی و اعتباری متخلف با من تماس گرفت و گفت می‌خواهد با من نه به عنوان یکی از مدیران موسسه بلکه به عنوان یک شخص، صحبت کند. با یکدیگر قرار گذاشتیم و صحبت کردیم. وی پرسید چرا ماجرا را رسانه‌ای کردی؟

 گفتم من به عنوان یک فرد مال باخته، بعد از دو سال حقم را می‌خواهم. رئیس حراست همان موقع به مدیرعامل موسسه زنگ زد و سخنان مرا با وی در میان گذاشت. مدیرعامل گفت که در سفر است.

من هم تاکید کردم که به غیر از  مدیرعامل با فرد دیگری صحبت نمی‌کنم. ساعتی بعد به من گفتند که مدیرعامل به خاطر دیدار با من از سفر بازمی گردد. فردای آن روز با مدیرعامل دیدار کردم و به وی گفتم چرا موسسه شما چنین مشکلاتی را برای من ایجاد کرده و از من کلاهبرداری شده  و مرا به نام شما تهدید کرده‌اند.

مدیرعامل اظهار بی‌اطلاعی کرد!  چند روز بعد افرادی از طرف  حراست موسسه به کیش آمدند و در شعبه کیش اسناد حساب بانکی مرا بررسی کردند و گفتند 2 میلیارد تومان در قالب وام توسط موسسه برداشت شده و موسسه مسئولیت پرداخت آنرا می‌پذیرد. مابقی نیز یعنی مبلغ 2 میلیارد تومان توسط کارمند شعبه کیش برداشت شده و به موسسه مربوط نیست و کارمند شعبه کیش باید در خصوص آن پاسخگو باشد.

( ع – ر ) اظهار داشت: من تاکید کردم که اولا مسئول 2 میلیارد تومان پولی که کارمند شما برداشت کرده هم شما هستید. ثانیا آن 2 میلیارد تومان وام را که موسسه با سوء استفاده از امضای من برداشت کرده را به چه حقی به حساب من واریز نکردید؟ مسئول حراست بانک به سوال من پاسخ نداد و سکوت کرد.

من هم گفتم به پیگیری اعتراض خود ادامه می‌دهم و به تهران آمدم. روز بعد بار دیگر از طرف موسسه با من تماس گرفتند و گفتند که قائم مقام موسسه روز چهارشنبه با اختیار تام به کیش می‌آید تا مشکل مرا حل کند.

( ع – ر ) که به هنگام گفتگو با خبرنگار ایلنا آثار کلافگی و درماندگی در چهره و سخن اش آشکار بود، ادامه داد:  در جلسه با قائم مقام مدیرعامل که در کیش برگزار شد وی از بنده پرسید: ما چه کار کنیم تا موضوع جمع شود؟ من بار دیگر تاکید کردم که فقط پولم را می خواهم، پولم را بدهید تا موضوع جمع شود. قائم مقام گفت: شما راهکاری ارائه بدهید که ما هم بتوانیم موضوع را حل کنیم و به ما هم کمک بشود.

من گفتم: در دو سال گذشته من هر راهکاری که شما ارائه دادید را پذیرفتم و همکاری کردم اما این سیستم شما بود که در این دو سال از اعتماد من سوء استفاده کرد.

وی در نهایت گفت خلاصه و مفید خواسته‌ات را بگو. من گفتم که دو خواسته دارم. اول این که قبل از خودم ، پول ده ها نفر مال باخته که موسسه شما پول آنها را نیز مانند من برداشت کرده است و دست‌شان به جایی بند نیست را پس بدهد.

دومین خواسته ام این است که پول مرا نیز به طور کامل پس بدهید و اسناد ملکی ‌ام که مورد سوء استفاده قرار گرفته را آزاد سازید.

قائم مقام موسسه گفت در مورد خواسته اول تو به طلب بقیه کاری نداشته باش. تو مگر قاضی شارح هستی؟

در مورد خواسته دوم من نیز ، پاسخ‌شان تکرار وعده‌های دو سال گذشته بود. من به قائم مقام موسسه گفتم که این بار هم قصدشان از این جلسات صرفا اتلاف وقت است.

( ع – ر ) تصریح کرد: یکی از مدیران موسسه که در جلسه حاضر بود به من گفت شنبه 11 مهر، بدون وکیل ‌ات به دفتر مرکزی موسسه در تهران بیا تا پولت را پرداخت کنیم. من نیز در موعد مقرر به دفتر مرکزی موسسه مراجعه کردم. در جلسه مشاهده کردم علی‌رغم این که به من گفته بودند به  تنهایی در جلسه شرکت کنم ، شخص قائم مقام موسسه همراه با 10 دیگر از مدیران این موسسه در جلسه حاضر شده‌اند. در این جلسه مشاهده کردم که صورتجلسه‌ای را تنظیم کرده‌اند و اصرار داشتند که این صورتجلسه را امضا کنم تا پولم را بپردازند. من با مطالعه صورتجلسه فهمیدم که متن آن کاملا به زیان من است و با امضای آن، کاملا خودم را مسلوب الاختیار می‌کنم.

در این جلسه به حاضران گفتم که شما بیش از اندازه مرا ساده لوح فرض کرده‌اید و بدون امضای آن صورتجلسه ، جلسه با آنان را ترک کردم.

( ع – ر ) در پایان تاکید کرد: آنچه تاکنون بیان کرده‌ام تنها بخشی از تخلفات بوده و به زودی تمام اسناد و مدارک تخلفات موسسه مذکور را در یک کنفرانس خبری در اختیار رسانه‌ها قرار می دهم.

لازم به ذکر است که با توجه به این که پیگیری فرد مال باخته تا کنون توسط موسسه مالی و اعتباری متخلف به نتیجه نرسیده است، خبرگزاری ایلنا با توجه به رسالت اطلاع رسانی خویش و با استناد به مدارکی که از تخلفات گسترده این موسسه در اختیار دارد، نسبت به انتشار این مدارک  اقدام خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز