خبرگزاری کار ایران

آخرین اقدامات دولت تدبیر و امید در بخش کهریزک

بخشدار کهریزک مهم‌ترین برنامه کاری این بخشداری کهریزک را جلوگیری از اتلاف وقت، صرفه جویی در بیت المال و رسیدگی به مطالبات مردم عنوان کرد.

«سید ناصر موسوی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در جنوب استان تهران، با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر عملکرد ۴ ماهه خود در بخش کهریزک را تشریح کرد و اظهار داشت: «با توجه به اینکه در این بخش، برنامه ریزی‌هایی به منظور رفع موانع و مشکلات و آسیب‌شناسی منطقه لازم است، بایستی اقداماتی در مورد حل مشکلات منطقه انجام دهیم».

وی افزود: «با توجه به اینکه انبار‌های عمومی بسیاری در منطقه کهریزک وجود دارد، استقرار پالایشگاه شهید تندگویان، مرکز دفن زباله آراد کوه و قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی ۷ استان و همجواری با پایتخت، این بخش را از اهمیت ویژه‌ای برخوردار کرده است و این امر مدیریت و برنامه ریزی ویژه‌ای به منظور حل مشکلات و مطالبات مردم را طلبد می‌کند».

 بخشدار کهریزک از تامین آب کشاورزی به عنوان یکی از جدی‌ترین مطالبات مردم یاد کرد و ادامه داد: «به لحاظ توجه‌ای که فرماندار شهرستان ری نسبت به حل مشکل آب مورد نیاز اراضی داشت، هماهنگی‌هایی انجام شده که انشاله به یاری خدا آب مورد نیاز مزارع کشاورزی را بتوانیم از تصفیه خانه فاضلاب جنوب تهران که یکی از پروژه‌های در دست اقدام است استفاده کنیم. همچنین امید است بتوانیم بحث آب را در روستاهای عظیم آباد، اسماعیل آباد، درسون آباد، ده نو، و روستاهای پایین دست کهریزک برطرف کنیم».

 «موسوی» در ادامه به نوسازی روستاهای بخش کهریزک اشاره کرد و افزود: «خوشبختانه با همت فرماندار شهرستان از محل دریافت عوارض آلاینده‌ها توانستیم هماهنگی‌هایی انجام دهیم و اعتباراتی که از محل جرائم بود به روستاهایی که الان در دست اقدام است را آماده بهره برداری کنیم و در بحث نوسازی معابر پیگیری‌هایی انجام شد که اعتبارات آن را جذب کردیم و در پی اجرای آن هستیم».

مهندس موسوی آب شرب را یکی دیگر از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم دانست و اظهار داشت: «یکی از کارهای ما تامین حفر یک حلقه چاه در روستای قلعه نو چمن است که بتوانیم این حلقه چاه را به شبکه آب مجتمع امام خمینی (ره) متصل کنیم و به دنبال آن هستیم که مشکل را اساسی از طریق مجتمع شهید خلیل آبادی با اتصال لوله به مسافت ۸ کیلومتر حل کنیم و مشکلات آب شرب روستاهای قمصر، گلحصار، قلعه نو، ده نو، طورقوزآباد، اسماعیل آباد و روستاهایی که در این مسیر هستند رو مرتفع نماییم».

 به گفته وی، جلوگیری از فعالیت واحدهای جمع آوری ضایعات پلاستیک، ساماندهی بیش از ۷۰۰ انبار تجاری و ایمن سازی و بهسازی کمربندی دوم تهران از جمله اقدامات بخشداری کهریزک بوده است.

بخشدار کهریزک رسالت اصلی بخشداری‌ها را هماهنگی و ایجاد تعامل بین دستگاه‌های خدمات رسان توصیف کرد و افزود: «یکی از برنامه‌های مهم بخشداری رسیدگی به مطالبات مردم و حل مسائل فی مابین دستگاه‌های خدمات رسان است تا بتوانیم از اتلاف وقت مردم و هدر رفتن بیت المال جلوگیری کنیم».

وی ادارات دولتی بخش کهریزک را مورد خطاب قرار داد و گفت: «دستگاههای اجرایی باید با وقت گذاری و برنامه ریزی دقیق در عملکرد مجموعه تحت مسولیت خود کنترل لازم را داشته باشند تا بتوان در سالی که مقام معظم رهبری آنرا دولت و ملت، همدلی و همزبانی نامیدند، با توجه به توفیقات اخیر دولت تدبیر و امیدمشکلات اقتصادی مردم را برطرف کرد و به زندگی مردم امید و رونق بخشید».

کد خبر : ۳۰۱۹۴۱