خبرگزاری کار ایران

روحانی در جلسه توسعه و سرمایه گذاران استان همدان:

ایجاد سرمایه‌گذاری مشترک در ایران تحریم اقتصادی را سخت‌ می‌کند

رییس جمهور با تاکید بر اینکه باید اقتصاد ایران را در دوران پساتحریم به گونه ای بسازیم که غیرقابل تحریم باشد، گفت: دوران تحریم نشان داد که اقتصاد کشور را باید به گونه ای بسازیم که قابل تحریم نباشد و این خواست ملت ایران، کارآفرینان و مسوولان کشور است.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه شنبه در جلسه توسعه و سرمایه گذاری استان همدان گفت: هر چه پیوند ما با اقتصاد دنیا قویتر شود، انزوا و تحریم کشور امکانناپذیر و بسیار سخت میشود.

روحانی با اشاره به اینکه توسعه با شعار و سخنرانی محقق نمیشود، اظهار داشت: اگر رقابت واقعی ایجاد کنیم، انحصار را از بین ببریم و خصوصی سازی واقعی انجام دهیم، حرکت اقتصاد کشور شتابان خواهد شد و این یک ضرورت است.

رییس جمهور گفت: دولت و کارآفرینان بخش خصوصی در دوره کنونی باید برای پیشبرد اقتصاد کشور به یکدیگر اعتماد کنند.

وی هدف نهایی در بخش اقتصاد را حفظ عزت کشور دانست و گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای  درونزا و بروننگر بودن بوده و این رسالتی است که همگان باید برای رسیدن به آن تلاش کنند.

رییس جمهور همچنین به اهمیت سرمایهگذاریهای مشترک برای تقویت پایههای اقتصاد کشور و غیرقابل تحریم شدن آن اشاره کرد و گفت: اگر در ایران سرمایهگذاری مشترک ایجاد کنیم و محصولات مشترک را صادر کنیم، تحریم اقتصاد بسیار سختتر خواهد شد.

 روحانی همچنین به اهمیت و جایگاه ویژه اشتغال در کشور اشاره و تصریح کرد: هدف نهایی ما ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان است و عزت واقعی کشور با اشتغال برای جوانان ایجاد میشود و باید در این عرصه با تلاش دولت و کارآفرینان و بخش خصوصی به نقطه مطلوب برسیم.

رییس جمهور با ابراز خرسندی از حضور در جمع کارآفرینان و سرمایه گذاران استان همدان اظهارداشت: امید اصلی برای رسیدن به ایرانی آبادتر و توسعه کشور، به کارآفرینان و بخش غیردولتی است.

وی در ابتدای سخنان خود هدف اصلی مذاکرات هستهای را رسیدن به عزت ملی دانست و اظهار داشت: همه تلاشها در دوران دفاع مقدس و مذاکرات هستهای حفظ عزت کشور بود و امروز در دنیا  کشوری نمیتواند بگوید ایران به مصاف شش قدرت دنیا رفت و پیروز نشد.

کد خبر : ۳۰۰۱۹۲