خبرگزاری کار ایران

تاجرنیا در قم مطرح کرد:

ورود حامیان‌دولت و اصلاح‌طلبان به‌انتخابات با محوریت رییس‌دولت اصلاحات

یک فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: تلاش می‌کنیم طرفداران دولت و اصلاح‌طلبان با یک لیست مشترک به انتخابات ورود کنند که این کار با محوریت رئیس دولت اصلاحات در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قم٬ علی تاجرنیا ظهر امروز در نشست ماهانه انجمن اسلامی جامعه پزشکی استان قم که با حضور جمعی از اصلاح‌طلبان برگزار شد با اشاره به پیروزی روحانی در انتخابات سال 92 گفت: اگر حضور منسجم اصلاح‌طلبان و حمایت رئیس دولت اصلاحات از آقای دکتر روحانی نبود٬ قطعا این پیروزی محقق نمی شد.

وی افزود: با آمدن آقای روحانی در جایگاه ریاست جمهوری فضای کشور برای رفتن به سمت عقلانیت آماده‌تر شد و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

این فعال سیاسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با حضور گروه‌های بیست‌گانه فعالیت خود را دارد٬ گفت: با توجه به حساسیت انتخابات پیش‌رو تلاش می‌کنیم مجموعه طرفداران دولت و اصلاحات با یک لیست مشترک به انتخابات ورود کنند که البته این کار با محوریت رئیس دولت اصلاحات در حال انجام است.

تاجرنیا با بیان اینکه شرایط برای اتحاد اصلاح‌طلبان در استان قم بیش از بسیاری از نقاط فراهم است٬ گفت: در قم، جریانِ مقابلِ اصلاح‌طلبان٬ با دو لیست در انتخابات شرکت خواهند کرد که این موضوع٬ شرایط را برای اصلاح‌طلبان فراهم‌تر می‌کند؛ قطعا با توجه به شرایط قم، با معرفی نیروهای جدید و البته با وحدت و انسجام می‌توانیم پیروز باشیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه استراتژی ما در انتخابات پیش رو در برخورد با لیست‌هایی که فقط نام اصلاح‌طلبی دارند٬  اما با مجموعه اصلاحات همراه نیستند چه باید باشد، گفت: اگر 10 لیست هم تحت عنوان اصلاح‌طلب در انتخابات درست شود٬ مردم به درستی تشخیص می‌دهند کدام لیست، لیست اصلی اصلاح‌طلبان و لیست مورد حمایت رئیس دولت اصلاحات است و از آن حمایت می‌کنند.

تاجرنیا با بیان اینکه تعامل با اصولگرایان به معنی ائتلاف با آنها نیست٬ در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال حمایت اصلاح‌طلبان قم از کاندیداتوری علی لاریجانی در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: اینکه آقای لاریجانی در لیست متحد اصلاح‌طلبان باشد٬ امکان‌پذیر نیست.

کد خبر : ۲۹۵۸۵۱