خبرگزاری کار ایران

رییس مرکز فنی و حرفه‌ای پلدختر

رفع بیکاری نیازمند ترویج فرهنگ مهارت‌گرایی است

رییس مرکز فنی و حرفه ای شهرستان پلدختر گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید جایگاه والای خود را پیدا کند و رفع بیکاری نیازمند ترویج فرهنگ مهارت گرایی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در پلدختر ، "قیصر دانشگر " در جمع مردم این شهر با بیان اینکه فنی و حرفه‌ای حلقه مفقوده اشتغال پایدار است افزود: ناآشنایی با مهارت‌های عملی، مانع جذب دانش آموختگان در بازار می‌شود و رسالت آموزشی فنی و حرفه‌ای، خدمتی هدفدار به جامعه است.

وی ترویج فرهنگ مهارت آموزی جوانان جویای کار را از اهداف آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دانست و گفت: زمینه کاهش بیکاری با مهارت آموزی فراهم می‌شود و مهارت نیروی انسانی با توسعه کشور رابطه مستقیم دارد.

وی ترویج فرهنگ فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در شهرستان را ضروری دانست و افزود: برخی فارغ التحصیلان دانشگاهی برای ورود به بازار کار تجربه کافی ندارند به همین دلیل زمینه‌ای برای آموزش این افراد و توانمندسازی آنان جهت حضور در بازار کار را فراهم می‌کنیم.

رییس مرکز فنی و حرفه‌ای پلدختر گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اهداف بسیار بزرگی دارد که به آموزش حرفه‌های مهارتی جوانان جویای کار و متقاضیان آموزش‌های مهارتی در سراسر کشور به صورت رایگان آموزش ارایه می‌کند.

دانشگر افزود: این آموزش‌ها برای متقاضیان این است تا بتوانند از مهارت کافی برخوردار گشته و جذب بازارکار شوند یا برای خود شغلی پایدار ایجاد کنند.

وی ،ایجاد فرهنگ کارآفرینی و تولید در بین مردم به ویژه جوانان به جای روحیه کارمندی را از دیگر اهداف سازمان فنی و حرفه‌ای اعلام کرد.

وی گفت: در سطح شهرستان 12 آموزشگاه مشغول فعالیت و خدمات و ارایه آموزش است و در رشته‌های طراحی دوخت،مراقبت و زیبایی و فن‌آوری اطلاعات و قالی بافی توسط این آموزشگاه‌ها آموزش داده می‌شود.

رییس مرکز فنی و حرفه‌ای پلدختر گفت: در بحث آموزشگاه‌ها و آموزشی مرکز در طی یکسال گذشته به تعداد یک هزار و 280 نفر دوره و تعداد 333هزار و 893 نفر ساعت ثبت پورتال شده اند و به این تعداد و آموزش به مراجعه کنندگان ارایه شده است.

تهیه: احسان مهرابی

کد خبر : ۲۹۴۳۹۷